Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Strategii didactice interactive – obiectiv al educației

Show simple item record

dc.contributor.author Cravcenco, Svetlana
dc.date.accessioned 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2023-06-19T14:14:27Z
dc.date.available 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available 2023-06-19T14:14:27Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation CRAVCENCO, Svetlana. Strategii didactice interactive – obiectiv al educației = Interactive teaching strategies – objective of education. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), anexa 1, p. 548. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/24997
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Strategiile didactice interactive avansează de la o zi la alta și promovează învățarea activă ce implică colaborarea între studenți ce sunt organizați in grupuri și lucrează împreună pentru realizarea obiectivelor prestabilite. Cadrul didactic plasează accentul nu pe rolul de difuzor de mesaje informaționale, ci pe rolurile de organizator, facilitator și mediator al activităților de învățare, el devine organizator al unui mediu de învățare adaptat particularităților și nevoilor beneficiarilor, facilitând procesul învățării și dezvoltării competențelor. Scopul lucrării. Scopul este proiectând și realizând activități de predare învățare-evaluare bazate pe strategii didactice interactive cadrul didactic oferă studenților multiple ocazii de a se implica în procesul propriei formări, de a-și exprima în mod liber ideile, opiniile și de a le confrunta cu cele ale colegilor, de a-și dezvolta competențele metacognitive. Materiale și metode. Metodele comune în predarea limbii latine: conversația, problematizarea, învățarea prin descoperire, dezbaterea, exercițiul, învățarea prin acțiune, demonstrația, jocul didactic, rezumatul, algoritmizarea, explicația, lucrul cu manualul, activitatea în cabinet, exercițiul, instruirea programată. Rezultate. Realizarea obiectivelor de ordin cognitiv, dezvoltarea capacității de a lega cunoștințele între ele și de a crea rețele conceptuale, atingerea obiectivelor de ordin socio- afectiv, de dialogare interpersonală și intrapersonală, stimularea încrederii în sine, stimularea capacităților de reflectare asupra propriilor demersuri de învățare. Concluzii. Concluziile obținute se acced la cunoaștere și la dezvoltarea capacităților intelectuale, priceperile, deprinderile, aptitudinile, sentimentele și se înțeleg din situația prin care studenții sunt solicitați și sunt scoși din ipostaza de obiect al formării și sunt transformați în subiecți activi, coparticipanți la propria formare. en_US
dc.description.abstract Introduction. Interactive teaching strategies advance from day to day and promote active learning that involves collaboration between students who are organized in groups and work together to achieve pre-set goals. The teacher emphasizes not the role of disseminator of informational messages, but the roles of organizer, facilitator and mediator of learning activities, he becomes the organizer of a learning environment tailored to the particularities and needs of beneficiaries, facilitating the learning process and skills development. Objective of the study. The aim is to design and carry out teaching-learning-assessment activities based on interactive teaching strategies. with those of colleagues, to develop their metacognitive skills. Materials and methods. Common methods in teaching Latin: conversation, problem-solving, discovery learning, debate, exercise, action learning, demonstration, teaching game, summary, algorithmization, explanation, textbook work, cabinet work, exercise, scheduled training. Results. Achieving cognitive objectives, developing the ability to link knowledge with each other and create conceptual networks, achieving socio-affective goals, interpersonal and intrapersonal dialogue, stimulating self-confidence, stimulating the ability to reflect on one’s own efforts. learning. Conclusions. The conclusions obtained are accessed to the knowledge and development of intellectual abilities, skills, abilities, aptitudes, feelings and are understood from the situation where students are required and are removed from the status of training and are transformed into active subjects, co-participants in their own training. en_US
dc.publisher Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject didactics en_US
dc.subject strategies en_US
dc.subject objectives en_US
dc.subject learning en_US
dc.subject assessment en_US
dc.subject teaching en_US
dc.subject skills en_US
dc.title Strategii didactice interactive – obiectiv al educației en_US
dc.title.alternative Interactive teaching strategies – objective of education en_US
dc.type Abstract en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics