Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Proiectul – metodă eficientă de evaluare a competenței de comunicare în limba română

Show simple item record

dc.contributor.author Nastasiu, Silvia
dc.date.accessioned 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2023-06-19T14:15:42Z
dc.date.available 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available 2023-06-19T14:15:42Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation NASTASIU, Silvia. Proiectul – metodă eficientă de evaluare a competenței de comunicare în limba română = Project – efficient method for communication skills assessment in Romanian language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), anexa 1, p. 561. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25010
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Demersul educațional modern, centrat pe dezvoltarea competențelor de comunicare, abordează conținuturile într-o manieră interdisciplinară, înlesnind astfel implicarea activă a studentului în procesul de învățare/ evaluare, prin valorificarea cunoștințelor și a competențelor însușite anterior. Scopul lucrării. Metoda Proiectul pledează în favoarea individualizării actului educațional, care oferă studentului de la medicină diverse posibilități de a-și valorifica potențialul intelectual dobândit. Prin inițierea Proiectului „Făuritorii unei istorii de aur” ne-am propus augmentarea interesului mediciniștilor alogloți față de cultura și tradițiile școlii medicale din Republica Moldova și față de cunoașterea înaintașilor ce au stat la temelia dezvoltării medicinii moldave, fiind puși în situația de a căuta, analiza, sintetiza, asocia și de a compara informațiile în limba română. Material și metode. În studiul respectiv au fost aplicate următoarele metode de cercetare: analiza, sinteza și deducția prin consultarea unui șir de publicații, vizând aplicarea metodei Proiectul în practica didactică a predării/evaluării competențelor de comunicare. Rezultate. Evaluarea materialelor prezentate s-a realizat în baza descriptorilor de performanță, implicând și studenții în acest proces prin exprimarea opiniilor proprii și prin argumentarea fiecărui calificativ. Concluzii. În urma derulării acestui proiect studenții și-au dezvoltat competențele de comunicare în limba română, au demonstrat creativitate, ingeniozitate și imaginație artistică, folosind o varietate de surse informaționale, produsul final constituind un material video. S-a dovedit astfel că, Proiectul ca metodă alternativă de învățare/evaluare interdisciplinară are un real potențial formativ. en_US
dc.description.abstract Introduction. The modern educational approach, focused on the development of communication skills, approaches the contents in an interdisciplinary manner, thus facilitating the active involvement of the student in the learning/ assessment process by capitalizing on the knowledge and skills previously acquired. Aims and objectives. The Project Method advocates the individualization of the educational act by which it offers the medical student various possibilities to capitalize on his acquired intellectual potential. The project „Makers of a Golden History” has the purpose to raise the interest of foreign language students and medical practitioners towards the culture and traditions of the medical school of the Republic of Moldova and towards the biographies of the personalities who laid dawn its foundation. Thus, the student is encouraged to research, analyze, synthesize, associate, and make a comparison of the information in the Romanian language. Material and methods. In this study, the following research methods were applied: analysis, synthesis, deduction by research study of a number of publications by applying the project-based learning. Results. The presented teaching material was assessed on the basis of performance descriptors for languages. The students were also engaged in the assessment process being encouraged to evaluate their own opinions on the presented topics. Conclusions. Medical students, being involved in the project mentioned above have developed their communication skills in the Romanian language, by using their creativity, ingenuity and artistic imagination, and a variety of information sources. As a result, the final product constituted a video material. Thus, it has been proven that the Project, as an alternative method of interdisciplinary evaluation, has a real formative potential. en_US
dc.publisher Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject project en_US
dc.subject communication en_US
dc.subject skills en_US
dc.subject medical en_US
dc.subject personalities en_US
dc.subject medicine en_US
dc.title Proiectul – metodă eficientă de evaluare a competenței de comunicare în limba română en_US
dc.title.alternative Project – efficient method for communication skills assessment in Romanian language en_US
dc.type Abstract en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics