dc.contributor.author |
Vîntu, Victoria |
|
dc.contributor.author |
Busuioc, Aliona |
|
dc.date.accessioned |
2022-12-15T12:50:28Z |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-19T14:15:59Z |
|
dc.date.available |
2022-12-15T12:50:28Z |
|
dc.date.available |
2023-06-19T14:15:59Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.citation |
VÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona. Strategii de structurare a cursului de limbă română pentru mediciniștii alolingvi = Strategies of structuring the course of romanian language for non-native medical students. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), Anexa 1, p. 564. ISSN 2345-1467. |
en_US |
dc.identifier.issn |
2345-1467 |
|
dc.identifier.uri |
https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25013 |
|
dc.description |
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova |
en_US |
dc.description.abstract |
Introducere. Eficiența cursului de limbă română axat pe valorificarea competențelor de comunicare profesională sunt determinate de strategiile didactice utilizate. Scopul lucrării. Proiectarea unui design educațional ce corespunde obiectivelor stipulate în curriculumul de la disciplină și răspunde așteptărilor și nevoilor formulate de către studenți. Material și metode. Metodele și mijloacele de studiu, conținuturile implementate vor asigura un demers didactic interactiv și diversificat. Sunt implementate atât documentarea științifică, cât și cea aplicativă: chestionarul, studiul de caz, observația, analiza produselor activității. Rezultate. Experimentul a derulat pe parcursul anilor 2021-2022. Eșantionul experimental implicat cuprinde 64 de studenți alolingvi ai Facultății de Medicină nr.1, USMF „Nicolae Testemițanu”. Au fost determinate: competențele lingvistice, nevoile și nivelul de motivație manifestat de mediciniștii alolingvi pe parcursul procesului de studii. Concluzii. Forma de instruire, strategiile de structurare a cursului de limbă română pentru mediciniștii alolingvi trebuie să eficientizeze procesul de familiarizare cu specificul comunicării profesionale în limba română. |
en_US |
dc.description.abstract |
Background. The efficiency of the Romanian language course focused on the training of professional communication skills are determined by the teaching strategies used. Objective of the study. Designing an educational scenario that corresponds to the objectives stipulated in the curriculum and meets the expectations, the needs formulated by students. Material and methods. The methods and ways of study, the implemented contents will ensure an interactive and diversified didactic approach Both the scientific and the applied research are implemented: the questionnaire, the case study, the observation, the analysis of the products of the activity. Results. The experiment was performed during 2021-2022. The involved experimental sample include 64 non-native students of the Faculty of Medicine no.1, Nicolae Testemitanu University. The following aspects were determined: the achieved linguistic competencies, the needs, and the level of motivation manifested by the non-native medical students during the process of study. Conclusion. The form of training, the strategies for structuring the Romanian language course for non-native medical students must improve the process of familiarization with the specifics of professional communication in Romanian. |
en_US |
dc.publisher |
Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
en_US |
dc.relation.ispartof |
Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
en_US |
dc.subject |
strategy |
en_US |
dc.subject |
questionnaire |
en_US |
dc.subject |
professional communication |
en_US |
dc.subject |
Romanian as non-native language |
en_US |
dc.title |
Strategii de structurare a cursului de limbă română pentru mediciniștii alolingvi |
en_US |
dc.title.alternative |
Strategies of structuring the course of romanian language for non-native medical students |
en_US |
dc.type |
Abstract |
en_US |