Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Materiale și resurse didactice actuale în dezvoltarea studiului limbii române ca limbă străină (RLS)

Show simple item record

dc.contributor.author Busuioc, Aliona
dc.contributor.author Vîntu, Victoria
dc.date.accessioned 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2023-06-19T14:16:05Z
dc.date.available 2022-12-15T12:50:28Z
dc.date.available 2023-06-19T14:16:05Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation BUSUIOC, Aliona, VÎNTU, Victoria. Materiale și resurse didactice actuale în dezvoltarea studiului limbii române ca limbă străină (RLS) = Current teaching materials and resources in the development of the study of the romanian language as a foreign language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova. 2022, vol. 29(3), Anexa 1, p. 565. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/MJHS_29_3_2022_anexa_.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25014
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Predarea limbii române ca limbă străină ajunge să fie aplicată în comunicarea multilingvă și comunicarea multiculturală, și a fost determinată de vizibilitatea pe care o capătă datorită creșterii numărului de studenți străini ce studiază la USMF „Nicolae Testemițanu”. Scopul lucrării. În condițiile actuale de dezvoltare, în procesul de globalizare ca fenomen de transformare a lumii într-o unitate, au fost stabilite operațiuni de adaptare a studierii RLS, necesare în cadrul formării profesionale. Material și metode. Documente oficiale, metoda analizei, metoda chestionarului, studiul de caz. Au fost actualizate materialele didactice pentru a asigura o bună funcționare și dezvoltare a însușirii și cercetării RLS. Rezultate. Experimentul a fost realizat la USMF „Nicolae Testemițanu”, au fost implicați 48 de mediciniști străini, anul I, de la Programul de studii Medicină. Gradul de realizare a obiectivelor strategice au fost influențate de conținuturile didactice ale cursului, de obiectivele didactice, de metodele de predare utilizate, de specializare, de nivelul de competență lingvistică, vârstă, cultură, religie etc. Au fost create și utilizate materiale de învățare modernă (activități de învățare, fișe de lucru individuale, fișe de documentare etc.). Concluzii. Conținuturile și materialele didactice create au fost adaptate de la materialele imprimate la cele asistate la calculator, cu suport multimedia, online, pe platforme virtuale, care au devenit instrumente moderne în predarea limbilor străine. en_US
dc.description.abstract Background. The teaching of Romanian as a foreign language ends up being applied in multilingual communication and multicultural communication and was determined by the visibility it gains due to the increase in the number of foreign students studying in Nicolae Testemitanu SUMPh. Objective of the study. In the current conditions of development in the process of globalization as a phenomenon of transforming the world into a unit, operations have been established to adapt the RLS study necessary for vocational training. Material and Methods. Official documents, analysis method, questionnaire method, analysis method, case study. The teaching materials have been updated to ensure the proper functioning and development of RLS acquisition and research. Results. The experiment was carried out at the Nicolae Testemitanu University, 48 foreign students were involved, first year, study program Medicine no.2. The degree of achievement of the strategic objectives were influenced by the didactic contents of the course, by the didactic objectives, the teaching methods used, the specialization, the level of linguistic competence, age, culture, religion, etc. Modern learning materials have been created and used (learning activities, individual worksheets, documentation sheets, etc.). Conclusions. The contents and teaching materials created have been adapted and the transition from printed to computer-assisted materials, to multimedia, online, on virtual platforms have become modern tools in language teaching. en_US
dc.publisher Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject didactic contents en_US
dc.subject didactic materials en_US
dc.subject Romanian as a foreign language en_US
dc.subject multilingual and multicultural communication en_US
dc.title Materiale și resurse didactice actuale în dezvoltarea studiului limbii române ca limbă străină (RLS) en_US
dc.title.alternative Current teaching materials and resources in the development of the study of the romanian language as a foreign language en_US
dc.type Abstract en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics