Introducere. Educația modernă de calitate, orientată spre finalități și perspective academice remarcabile este posibilă grație metodelor, strategiilor activ-participative, a tehnicilor și procedeelor variate utilizate în funcție de nevoile, aptitudinile și potențialul fiecărui student. Scopul lucrării. Determinarea corelației dintre tipul și frecvența metodologiei utilizate în studierea limbii engleze medicale, paradigmă aplicată în contextul educațional inovativ, democratic și colaborativ. Materiale și metode. Au fost utilizate publicații științifice naționale și internaționale cu referire la metodologia inovațională praxiologică, implementată în studierea limbii engleze. Rezultate. Profesorul și studenții sunt coparticipanți în procesul de studiu. În activitatea de predare a limbajului englez medical profesorul aplică diverse metode funcționale, productive și eficiente, selectate în funcție de stilul, motivația și competențele studenților. Aceste metode transformă procesul de predare-învățare în unul comprehensibil contextual, soldat cu cunoștințe valoroase, abordare procedurală și rezultate remarcabile la evaluare sumativă, formativă sau longitudinală. Punctăm o varietate de metode eficiente interactiv-creative, de învățare prin colaborare și de evaluare: hărțile conceptuale, metoda SINELG, tehnica 3-2-1, freewriting, metoda Frisco, metoda RAI, utilizarea TIC, metoda audiolinguală, metoda comunicativă, modelul investigației de grup etc. Concluzii. Organizarea procesului de studiu din perspectiva studenților și crearea metodologiei și a traseului personal de învățare a studentului, sporesc motivația, inteligența emoțională, abilitățile academice de comunicare, valorificând cunoștințele procedurale, declarative și condiționale.
Background. Quality education oriented towards outstanding academic goals and perspectives is possible thanks to various active-participatory and interactive methods, strategies, techniques and procedures, chosen and used depending on the current level of development i.e. the needs, skills and potential of each student. Objective of the study. To determine the correlation between the type and frequency of the methodology used in the study of medical English, a paradigm applied in the innovative and collaborative educational context. Material and Methods. National and international scientific publications on innovative praxiological methodology implemented in English language study were used. Results. The teacher and the students are co-participants in the study process. Various functional, productive, effective methods in teaching medical English, carefully selected by the teacher depending on the style, motivation, performance, skills of students turn the teaching-learning process into a comprehensive and contextual one with valuable knowledge, , remarkable results in summative, formative, longitudinal evaluation. We point out a variety of effective interactive-creative, collaborative learning, critical thinking development, assessment methods: concept maps, SINELG method, 3-2-1 technique, freewriting, Frisco method, RAI method, audiolingual method, Communicative Language Teaching, Group Investigation Model etc. Conclusions. Organizing the study process from the students’ perspective and creating the methodology, strategies specific to the students’ profile and personal learning path in a flexible, diverse, and cooperative learning environment, increase motivation, emotional intelligence, academic communication skills, valuing procedural, declarative and conditional knowledge.