1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ: Recent submissions

  • Zagnat, Dan; Baciu, Dragoș; Vovc, Maria-Mihaela; Popov, Ion; Fala, Valeriu (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. La etapa de evaluare parodontală preprotetică, există o lipsă de consens privind măsurarea pierderii de atașament tisular. În literatura de specialitate, se propun sondarea parodontală (parametru clinic ...
  • Chiriac, Argentina; Lopatiuc, Alina (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Educația interculturală în învățământul superior este esențială pentru pregătirea studenților de a prospera într-o lume globalizată. Această abordare pune accentul pe înțelegerea, respectul și integrarea ...
  • Chiriac, Argentina; Lopatiuc, Alina (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Discursul public medical și analiza discursului este un domeniu interdisciplinar care implică o strategie de cercetare din ce în ce mai populară pentru specialiștii din diverse domenii în general și în ...
  • Vasiliu, Valeria; Vovc, Maria-Mihaela; Baciu, Dragoș; Zagnat, Dan; Fala, Valeriu (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Indicele Periodontal Screening and Recording (PSR) este pe larg folosit la etapele de screening, însă nu este cunoscută fiabilitatea sa ca predictor în diagnosticul parodontitelor cronice, deoarece nu măsoară ...
  • Zavtur, Diana; Bușmachiu-Bulmaga, Irina (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Tratamentul timpuriu a ocluziei inverse frontale joacă un rol primordial în profilaxia și dezvoltarea ocluziei mezializate la vârsta adultă. De aceea, acțiunea profilactică la o vârstă fragedă poate minimaliza ...
  • Zingan, Olga (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Achiziția limbajului de specialitate într-o limbă străină implică un proces complex și structurat, care evoluează de la înțelegerea termenilor individuali la formarea unui discurs coerent. Organizarea ...
  • Trofimov, Cristian; Mazur-Nicorici, Lucia; David, Ala (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    IIntroducere. Remodelarea osoasă este un proces pe tot parcursul vieții. Două tipuri de celule sunt responsabile de metabolismul osos: osteoblastele care secretă țesut osos nou și osteoclastele ce provoacă resorbția. ...
  • Costin, Viorica (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Sinonimia lexicală nu doar în context colocvial, dar și în discursurile specializate, cum ar fi cel medical, permite locutorului accesarea din lanțul sinonimic disponibil a elementului potrivit, accentuând sau ...
  • Maxian, Liuba (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Comunicarea eficientă este esențială în mediile spitalicești, unde o înțelegere clară între diferiți specialiști poate avea un impact semnificativ asupra rezultatelor pacienților. Acest articol explorează ...
  • Corobcean, Doina (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Pentru a asigura o îngrijire medicală pertinentă, medicii trebuie să fie capabili să comunice în mod clar și eficient cu pacienții lor. Folosirea unui limbaj simplu și accesibil poate îmbunătăți comunicarea ...
  • Vîntu, Victoria; Busuioc, Aliona (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Procesul de studiere a limbii române ca limbă străină implică un set de provocări, prima ținând de registrul fonetic. Sunetele și literele prezente doar în alfabetul nostru, grupările de litere cu o pronunție ...
  • Voloșciuc, Veronica; Panciuc, Liliana; Tumuruc, Olga (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Eufemismul este un concept operațional care implică utilizarea unor unități lexicale sau forme de stil mai elegante pentru a desemna o realitate concretă, directă și neplăcută. Utilizarea eufemismelor are ...
  • David, Ala; Panciuc, Liliana (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Activitățile didactice care propun o activitate în grup constituie o metodă eficientă de predare-învățare a unei limbi străine cu specific medical prin încurajarea colaborării studenților pe anumite tematici ...
  • Eșanu-Dumnazev, Daniela; Nastasiu, Silvia; Scutelnic, Raisa (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Erorile comise de către studenți în procesul de învățare a unei limbi străine au constituit o preocupare constantă a cadrelor didactice. Pe de o parte, erorile sunt considerate elemente care indică ineficiența ...
  • Ștefârța, Eleonora (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Atât timp cât cuvintele, definite ca „unități fundamentale ale gândirii și comunicării”, ne călăuzesc acțiunile, fiind expresii ale emoțiilor noastre, ne oferă posibilitatea de a comunica și a crea valori ...
  • Mincu, Eugenia (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Gândirea metaforică este o trăsătură distinctivă a spiritului uman, complex și profund. Analogia și asocierea dintre variate categorii conceptuale stau la baza metaforelor cognitive. Metafora este una dintre ...
  • Sîrghi, Angela (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. În era digitală, gândirea critică și competențele lingvistice sunt esențiale pentru studenții mediciniști. Însușirea limbajului de specialitate într-o limbă străină îmbunătățește comunicarea internațională ...
  • Șontea, Diana; Malic, Maricica (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Asimilarea unei limbi străine poate deveni o provocare pentru studenții al căror profil de bază este altul decât cel lingvistic. Procesul calitativ de studiu al oricărui domeniu, inclusiv al limbii române, ...
  • Tumuruc, Olga; Volosciuc, Veronica (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Eponimele constituie o subcategorie importantă a limbajului medical, ele desemnează denumiri generice ale unei maladii sau a unui sindrom. Putem nota faptul că valoarea eponimelor constituie capacitatea lor ...
  • Panciuc, Liliana; David, Ala; Voloșciuc, Veronica (Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova, 2024)
    Introducere. Gândirea critică reprezintă un concept actual în domeniul educației, fiind considerată esențială în era inteligenței artificiale. Competența de gândire critică presupune producerea unor raționamente argumentate, ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account