Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Avortul din perspectiva creștinismului, hinduismului și islamului

Show simple item record

dc.contributor.author Ferdohleb, Alexandrina
dc.date.accessioned 2023-10-31T10:05:39Z
dc.date.available 2023-10-31T10:05:39Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation FERDOHLEB, Alexandrina. Avortul din perspectiva creștinismului, hinduismului și islamului = Abortion from the perspective of christianity, hinduism, and islam. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 164. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/25632
dc.description.abstract Introducere. Religia mereu a jucat un rol primordial în rezolvarea dilemelor etice, cum ar fi dreptul la avort, impunându-și perspectivele și ideile sale asupra vieții și morții. Scopul lucrării. Analiza și sinteza argumentelor pro și contra privind dreptul la avort din perspectiva curentelor religioase. Material și metode. A fost realizat un studiu de tip secundar, calitativ, sinteză narativă. Sursele publicate au fost preluate din bazele de date PubMed, Google Scholar, Medline, biblioteca OMS, biblioteca InfoMedica. Sinteza a inclus mai mult de 40 de surse bibliografice. Rezultate. Inițial, atitudinea Bisericii Catolice asupra avortului a fost una negativă, egalând avortul cu un omor; treptat, viziuneaacesteia s-a schimbat, declarându-se că în anumite circumstanțe acesta poate fi acceptat. Biserica Protestantă susține dreptul la avort, dar cu anumite limite, fiind văzut ca un ,,rău” necesar. Totodată, comunitățile protestante liberale din Franța și Elveția au pledat pentru legalizarea dreptului de a decide liber cu privire la întreruperea sarcinii în primele 12 săptămâni. Poziția Bisericii Ortodoxe se aseamănă, la nivel moral, cu cea a Bisericii Catolice, văzând uciderea deliberată a fătului ca un păcat, care în anumite situații poate fi justificată. Hinduismul consideră că fiind conceput, copilul deja este o persoană vie, iar avortarea îl va supune unui ciclu neterminabil de naștere, moarte și renaștere. Diverse curente islamice văd avortul diferit, însă majoritatea sunt de acord că terminarea sarcinii din cauza prezenței unor anomalii este permisă până la a 120-a zi de gestație, înaintea însuflețirii. Concluzii. Biserica catolică și ortodoxă au viziuni asemănătoare asupra avortului, acceptându-l doar în cazuri excepționale; protestantismul consideră că fiecare își asumă responsabilitatea pentru faptele sale în fața lui Dumnezeu; iar hinduismul și islamul interzic avortul. en_US
dc.description.abstract Introduction. Religion has always played a primary role in solving ethical dilemmas, such as the right to abortion, imposing its perspectives and ideas on life and death. Objective of the study. Analysis and synthesis of the pros and cons of the right to abortion from the perspective of religious currents. Material and methods. A study of a secondary, qualitative-type, narrative synthesis was conducted. The published sources were taken from the databases PubMed, Google Scholar, Medline, WHO library and InfoMedica library. The synthesis included more than 40 bibliographic resources. Results. Initially, the Catholic Church’s attitude towards abortion was negative, equating abortion with murder; gradually, its view changed, stating that under certain circumstances, it could be accepted. The Protestant church supports the right to abortion, but with certain limits, seeing it as a necessary „evil”. Furthermore, the liberal Protestant communities in France and Switzerland advocated legalizing the right to freely decide on the termination of pregnancy in the first 12 weeks. The position of the Orthodox Church is morally similar to that of the Catholic Church, seeing the deliberate killing of the fetus as a sin, which in some cases can be justified. Hinduism believes that being conceived, a child is already a living person, and abortion will subject him to an unfinished cycle of birth, death, and rebirth. Various Islamic currents see abortion differently, but most agree that termination of pregnancy due to the presence of abnormalities is allowed until the 120th day of gestation, before enlivening. Conclusion. The Catholic and Orthodox churches have similar views on abortion, accepting it only in exceptional cases; Protestantism considers everyone takes responsibility for their deeds before God; Hinduism and Islam prohibit abortion. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldova en_US
dc.subject Abortion en_US
dc.subject Christianity en_US
dc.subject Protestantism en_US
dc.subject Hinduism en_US
dc.subject Islam en_US
dc.title Avortul din perspectiva creștinismului, hinduismului și islamului en_US
dc.title.alternative Abortion from the perspective of christianity, hinduism, and islam en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics