Introducere. Unul dintre subiectele mai puțin abordate este promovarea sănătății sexuale și reproductive (SSR) în rândul adolescenților, în special, printr-o metodă holistică cum este educația de la egal la egal. Scopul. Promovarea valorilor specifice privind SSR în urma cărora adolescenții vor putea dezvolta o gândire responsabilă și analitică, precum și elevarea răspândirii informațiilor cu privire la SSR, în rândul adolescenților. Material și metode. Grupul de participanți a fost format din 53 de adolescenți, cu vârste cuprinse între 14-21 de ani, din 16 regiuni ale RM. Sesiunile de informare au fost organizate de Y-PEER Moldova, în colaborare cu Universitatea. Rezultate. Au fost discutate diverse teme ce țin de SSR. La începutul instruirii, doar 24% dintre adolescenți știau ce înseamnă „educația de la egal la egal”. În final, numărul acestora a crescut la 71%.Numărul tinerilor care au putut enumera modificările fizice, mentale și hormonale s-a triplat. Dacă la început, doar 29% dintre adolescenți au oferit un răspuns incomplet despre SSR, la finalul instruirii 61% dețineau cunoștințe. După finalizarea instruirii,27% au avut o înțelegere a ITS și 37% au știut cum să le prevină, față de 5% și 22% înainte de training. Perceperea corectă a informațiilor despre infecția HIV/SIDA a crescut de la 20% la 46%.Adolescenții s-au familiarizat cu metode de contracepție, iar 64% dintre tineri au evaluat corect semnele sarcinii. Concluzii. SSR rămâne încă un subiect controversat în societatea noastră, dar dezvoltarea unei gândiri corecte încă de la o vârstă fragedă pe acest subiect, va înlătura efectele unei societăți dezinformate și va contribui la prosperitatea acesteia.
Introduction. One of the most poorly discussed topic regarding this subject is The Promotion of Sexual and Reproductive Health (SRH) among adolescents, especially through a holistic and revolutionary method as: peer to peer education. Objectives. Promoting the specific values and rules concerning SRH in order for the teenagers to develop responsible and analytical thinking, and increasing the spread of correct information among adolescents regarding SRH. Materials and methods. The group of participants was made up of 53 teenagers, aged between 14-21 years, from 16 regions of the RM. The information sessions were organized by Y-PEER Moldova, in collaboration with the University. Results. Various topics related to SRH were discussed. At the beginning of the training, only 24% of the teenagers knew what „peer education” means. In the end, their number increased to 71%. The number of young people who could list the physical, mental and hormonal changes has tripled. If at the beginning, only 29% of adolescents gave an incomplete answer about SRH, at the end of the training 61% had knowledge. After completing the training, 27% had an understanding of STIs and 37% knew how to prevent them, compared to 5% and 22% before the training. Correct perception of information about HIV/AIDS infection increased from 20% to 46%. Teenagers became familiar with contraceptive methods, and 64% of young people had correctly assessed the signs of pregnancy. Conclusions. SRH is still a controversial topic in our society, but developing correct thinking from an early age on this subject will remove the effects of a misinformed society and contribute to its prosperity.