Introducere. Tema aleasă pentru cercetare este actuală și bine ghidată pentru a introduce fiecare student medicinist în lumea dezvoltării medicale și nu numai. De asemenea, implică aspecte terminologice informative și utile. Scopul lucrării constă în: a) dezvoltarea aptitudinilor comunicative în terminologia clinică; b) enunțarea corectă a termenilor medicali folosiți în activitatea zilnică profesională; c) stabilirea normelor necesare în dialogarea medic-pacient, utilizând termenii clinici (boli, instrumente medicale, medicamente, tip de diagnostic etc.). Materiale și metode. Se vor examina materialele referitoare la informația utilă despre terminologia clinică (formarea termenilor, tipuri, denumiri atestate, exemple etc.). De asemenea, vor fi examinate materiale suport audio/ video. Se vor aplica metodele de cercetare analitic sintetice. Rezultate. Ca urmare a procesului de cercetare s-a constatat: 1) utilitatea termenilor abordați în activitatea medicală, dezvoltând abilități de vorbire corectă, dar și informativă pentru studenți, medici, pacienți și oameni dornici de a cunoaște; 2) cunoașterea integră a termenilor clinici pentru a nu comite eventuale greșeli și pentru a putea face diferență între maladii, simptome, sindroame, tip de diagnostic și tratament. Concluzii. În activitatea medicală este necesar de a cunoaște terminologia clinică. De asemenea, este important să se studieze încă din facultate acest aspect, pentru a dezvolta abilități comunicative corecte în domeniul ales. Totodată, se recomandă înțelegerea și diferențierea anumitor clasificări a termenilor folosiți pentru a evita malpraxisul și a deveni un profesionist.
Introduction. The topic chosen for research is current and well guided to introduce every medical student to the world of medical development and beyond. It also involves informative and useful terminological aspects. Objective of the study. a) the development of communicative skills in clinical terminology; b) correct pronunciation of medical terms used in daily professional activity; c) establishing the necessary norms in doctor-patient dialogue, using clinical terms (diseases, medical instruments, drugs, diagnostic methods, etc.) Materials and methods. Materials related to useful information about clinical terminology (formation of terms, types, attested names, examples, etc.) will be examined. Audio/video support materials will also be examined. Analytical-synthetic research methods will be applied. Results. As a result of the research process, it was found: 1) the usefulness of the terms addressed in the medical activity, developing correct and informative speaking skills for students, doctors, patients and people eager to know. 2) Complete knowledge of clinical terms in order not to make any mistakes and to be able to differentiate between disease, symptom, syndrome, diagnostic process and treatment. Conclusions. In a medical environment it is necessary to know the correct clinical terminology. Also, it is necessary to study this aspect from the faculty, in order to develop correct communication skills for the period of activation in the chosen field. At the same time, it is recommended to understand and differentiate certain classifications of terms used to avoid malpraxis and become a professional.