Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Stimularea motivației la mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străină

Show simple item record

dc.contributor.author Sîrghi, Angela
dc.date.accessioned 2023-10-28T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2023-11-01T05:33:46Z
dc.date.available 2023-10-28T12:50:28Z
dc.date.available 2023-11-01T05:33:46Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation SÎRGHI, Angela. Stimularea motivației la mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străină = Motivating medical students in acquiring specialty terms in a foreign language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2023, vol. 10(3), anexa 1, p. 752. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/Culegerea-Rezumate-MJHS_10_3_2023_anexa1.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/26190
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Stimularea motivației mediciniștilor în învățarea limbajului de specialitate într-o limbă străină este de o importanță crucială în vederea dezvoltării abilităților avansate de comunicare și pregătirii pentru practica medicală internațională. Scopul lucrării. Scopul lucrării este de a oferi o sinteză a cercetărilor existente în domeniu și de a efectua o analiză descriptivă a tehnicilor și factorilor motivaționali pentru a stimula motivația mediciniștilor de a-și aprofunda cunoștințele în limbajul de specialitate într-o limbă străină. Material și metode. În studiul respectiv au fost aplicate următoarele metode de cercetare: analiza, sinteza și deducția prin consultarea unui șir de publicații, vizând motivarea studenților de a învăța limbajul de specialitate în limba străină prin aplicarea tehnicilor motivaționale. Totodată s-au valorificat metodele prin care cadrul didactic poate influența motivația studenților. Rezultate. Prin aplicarea tehnicilor motivaționale în procesul de predare a limbii străine mediciniștilor și identificarea rolului cadrului didactic ca factor motivațional s-au constatat următoarele avantaje: creșterea implicării și interesului, dezvoltarea competențelor de comunicare, îmbunătățirea înțelegerii materialelor academice, creșterea performanței și a încrederii în sine. Concluzii. Motivația joacă un rol esențial în procesul de predare/învățare a limbajului de specialitate într-o limbă străină. O motivație puternică și bine direcționată poate spori angajamentul și efortul depus de studenți, îmbunătățind astfel rezultatele în învățare și capacitățile de a utiliza limbajul de specialitate în mod eficient în domeniul lor de interes. ro_RO
dc.description.abstract Background. Stimulating the motivation of medical students in learning the specialty terms in a foreign language is of crucial importance in order to develop advanced communication skills and prepare for international medical practice. Objective of the study. The aim of the study is to provide a synthesis of the existing research in the field and to carry out a descriptive analysis of techniques and motivational factors to stimulate the motivation of medical students to deepen their knowledge of the specialty terms in a foreign language. Material and methods. The following research methods were applied in the study: analysis, synthesis and deduction by consulting a series of publications, aimed at motivating medical students to learn the specialty terms in a foreign language by applying motivational techniques. At the same time, the methods by which teachers can influence students’ motivation have been used. Results. By applying motivational techniques in the process of teaching a foreign language for medical students and identifying the role of the teaching staff as a motivational factor, the following advantages were found: increased involvement and interest, development of communication skills, improved understanding of academic materials, increased performance and self-confidence. Conclusion. Motivation plays a vital role in the language teaching/learning process of a foreign language. Strong and well-directed motivation can increase students’ commitment and effort, thereby improving their learning outcomes and their abilities to use specialty terms effectively in their field of interest. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova: Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 18-20 octombrie 2023, Chișinău, Republica Moldova en_US
dc.subject Motivation en_US
dc.subject teaching staff en_US
dc.subject specialty terms en_US
dc.subject skills en_US
dc.subject foreign language en_US
dc.subject medical students en_US
dc.title Stimularea motivației la mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străină ro_RO
dc.title.alternative Motivating medical students in acquiring specialty terms in a foreign language en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics