Introducere. Ameliorarea continuă a procesului de studiere a RLS, conexiunea între ce se învață și utilitatea cunoștințelor în practică sporește motivația și interesul pentru învățare. Abilitățile de comunicare ale studenților depind de exercițiile elaborate în fișele de lucru care oferă un suport suplimentar în demersul didactic. Scopul lucrării. Obiectivele prezentului studiu rezidă în elaborarea, implementarea de exerciții suplimentare, care au scopul de a influența rezultatele învățării în mod direct. Material și metode. Studiul a fost realizat pe baza cercetării literaturii de specialitate – sinteze, analize și alte publicații științifice, surse electronice în crearea fișelor de lucru. Rezultate. Fișele de lucru interactive sunt adresate mediciniștilor străini, anul I, la disciplina limba română. Exercițiile interactive pentru fiecare subiect sunt proiectate luând în considerare particularitățile competențelor fonologice, lexicale și gramaticale în studierea limbii române ca limbă străină (RLS) în conformitate cu CECRL. Concluzii. Fișele de lucru pot fi utilizate într-un format modern, creativ și atractiv, devenind un mecanism de completare a materialului cuprins în unitățile unor manuale utilizate la lecțiile de RLS.
Background. Continuous improvement of the process of studying RLS, the connection between what is learned and the usefulness of knowledge in practice increases motivation and interest in learning. The students’ communication skills depend on the exercises developed in the worksheets, providing additional support in the teaching process. Objective of the study. It resides in the elaboration, implementation of additional exercises, which aim to influence the learning results directly. Material and methods. The study was carried out based on the study of various researches, syntheses, analyses, scientific publications, electronic sources in the creation of worksheets. Results. The interactive worksheets are addressed to foreign doctors, first year, in the Romanian language discipline. The interactive exercises for each subject are designed taking into account the peculiarities of phonological, lexical and grammatical skills in studying the Romanian language as a foreign language (RFL) being assumed by CEFRL. Conclusions. Worksheets can be used in a modern, attractive, applicable, up-to-date format and become a mechanism for supplementing and orienting the material contained in the units of textbooks used in RLS lessons.