Introducere. Managementul Cunoașterii în BȘM presupune crearea, comunicarea și coordonarea cunoașterii. MC adaugă valoare proceselor și mobilizează bibliotecarii să le partajeze cu ajutorul tehnologiilor disponibile. Noile cunoștințe vin ca un supliment la întrebările care necesită rezolvare curentă. Scop. Explorarea potențialului Managementului cunoștințelor ca factor de schimbare în bibliotecile academice în era digitală. Obiective. Analiza conceptului de cunoaștere, definirea aspectelor strategice pentru creșterea eficienței învățării. Materiale și metode. Pentru realizarea cercetării a fost aplicată metoda de documentare științifică, de sinteză și metoda chestionarului. Colaboratorii Bibliotecii Științifice Medicale au constituit grupul țintă. Rezultate. Bibliotecarii BȘM obțin sistematic cunoștințe atât formale, cât și informale în diverse domenii: sisteme infodocumentare, tehnologii informaționale, sociologia cunoașterii, psihologie. Prin informațiile obținute bibliotecarii contribuie la extinderea serviciilor și produselor, diseminarea cunoștințelor noi, dezvoltarea culturii informaționale a utilizatorilor. Tehnologiile pe care le deține BȘM, facilitează accesarea, crearea, organizarea, partajarea și utilizarea cunoștințelor, coordonarea și extinderea colaborărilor, parteneriatelor. Concluzii. Bibliotecarii creează un spațiu și condiții benefice pentru ca de la sursă până la utilizator să se producă o furnizare cât mai eficientă prin intermediul și adoptarea celor mai recente tehnici digitale, noilor oportunități și provocări în managementul cunoștințelor în era digitală.
Introduction: The Knowledge Management at the Scientific Medical Library involves the creation, transfer and coordination of knowledge. KM adds value to processes and mobilizes librarians to share those using accessible technologies. New knowledge comes as an addition to questions that require current solutions. Purpose: Exploring the potential of Knowledge Management as an agent of change in academic libraries in the digital age. Objectives: Analysis of the concept of knowledge, defining strategic aspects for increasing learning efficiency. Materials and methods: The research was done based on the method of scientific documentation, synthesis and questioning, performed by the staff of the Medical Scientific Library. Results. Librarians of BȘM acquire both formal and informal knowledge in various fields: system of information documentation, information technology, sociology of knowledge, psychology. Thanks to the obtained information, librarians contribute to the expansion of services and products, to the dissemination of new knowledge, to the development of the information culture of users. Technologies, which BȘM owns, facilitate the access, creation, organization, exchange and use of knowledge, coordination and expansion of cooperation, partnership. Conclusions. Librarians create space and enabling conditions for the effective delivery of information from source to user through and adoption of the latest digital technologies, new opportunities and challenges in knowledge management in the digital age.