Introducere. În urma schimbărilor impuse de provocările din ultimii ani (criza pandemică), a fost necesară adaptarea bibliotecarilor la acestea pentru a deveni competitivi. Mediul online prezintă oportunități inovatoare pentru dezvoltarea profesională și optimizarea activității de bibliotecă. Scopul și obiectivele lucrării. Explorarea / identificarea și valorificarea resurselor mediului online, formarea și dezvoltarea abilităților de utilizare a instrumentelor digitale pentru instruirea continuă a bibliotecarilor. Material și metode. În procesul de cercetare au fost aplicate atât metode calitative, cât și metode cantitative: analiza de conținut și sinteza publicațiilor de specialitate; aplicarea chestionarului, interviului în cadrul BȘM, analiza, prelucrarea și interpretarea rezultatelor. Rezultate. Prin utilizarea celor mai relevante și accesibile instrumente digitale, bibliotecarii au avut oportunități de instruire și dezvoltare a competențelor digitale. Tehnologiile informaționale și instruirile în format online sunt indispensabile în activitatea bibliotecarilor. Aceștia au participat la activitățile de instruire organizate de BȘM dar și alte instituții. Bibliotecarii au obținut cunoștințe ce pot fi aplicate și valorificate în procesul de lucru. Concluzii. Mediul online prezintă oportunități de instruire și formare a bibliotecarilor pentru a deveni mai buni în activitatea pe care o prestează. Formarea eficientă va spori competențele, va contribui la dezvoltarea de soluții inovatoare în activitate, adăugând valoare educației și formării profesionale.
Introduction. Following the changes imposed by the challenges of recent years, librarians have had to adapt to become competitive. The online environment presents innovative opportunities for professional development and supporting the work process at another level. The purpose and objectives of the work. Exploration / identification and exploitation of the resources of the online environment, training and development of skills in the use of digital tools for the continuous training of librarians. Material and methods. The research process included analysis, synthesis of specialized publications; the application of the questionnaire, the interview within the Medical Scientific Library, the analysis, processing and interpretation of the results. Results. By identifying and selecting the most relevant and accessible digital tools, librarians had opportunities for training and developing digital skills. Information technologies and online training are indispensable in the work of librarians. They actively participated in the events organized by MSL and other institutions. Librarians have obtained knowledge that can be applied and utilized in the work process. The application of technologies is an effective way to ensure accessibility and quality in the activity. Conclusions. It is undeniable that technology plays an essential role in professional life. The online environment presents opportunities for instruction and training of librarians to become more effective. Effective training will increase skills, develop innovative solutions in the activity process, adding value to education and professional training.