dc.contributor.author |
Iuliana Fornea |
|
dc.contributor.author |
Nina Globa |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-19T12:50:28Z |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-21T17:12:18Z |
|
dc.date.available |
2024-12-19T12:50:28Z |
|
dc.date.available |
2024-12-21T17:12:18Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Iuliana Fornea; Nina Globa. COMPONENTE PREDOMINANTE ALE STRUCTURII MOTIVAȚIONALE A PERSONALITĂȚII STUDENȚILOR MEDICINIȘTI = PREDOMINANT COMPONENTS OF THE MOTIVATION STRUCTURE OF THE MEDICAL STUDENTS PERSONALITY. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 129. ISSN 2345-1467. |
en_US |
dc.identifier.issn |
2345-1467 |
|
dc.identifier.uri |
https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29171 |
|
dc.description |
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova |
en_US |
dc.description.abstract |
Introducere. La etapa actuală una din cerințele fundamentale ale societății este ca persoana să-și dezvolte competențele personale și profesionale, să-și restructureze continuu universul intelectual, cultural și valoric, să-și reactualizeze resursele interioare și condițiile de funcționare mentală și psihosocială. Scopul lucrării. Studierea structurii motivaționale a personalității și particularităților motivației studenților de la medicină, pentru elaborarea strategiilor de sporire a nivelului lor motivațional. Materi al și metode . Studiul primar, descriptiv, transversal a fost realizat pe un eșantion de 80 de studenți ai USMF „Nicolae Testemițanu” Au fost utilizate metode de evaluarea a struc turii motivaționale a personalității după V. Milman (В. Э. Мильман) și metode statistice de prelucrare a datelor, utilizând programul de analiză statistică Epi Info 7.2.2.6. Re zultate. S-a stabilit, că în structura motivațională a personalității studenților facultății de Medicină 1 (x̅=29,5; S= 6,1) și Stomatologie (x̅=29,6; S= 6,13) predomină activismul creativ (p=0,16), urmat de suportul de viață, media fiind de 29,35±6,4 (95% IÎ) puncte la studenții stomatologi și de 28,1±5,32 (95% IÎ) la cei de la medicină (p=0,49). Comportamentul emoțional stenic, dar și preferințele emoționale la studenții medici, reflectă tendința lor către experiențe emoționale active, puternice și o poziție stabilă, constructivă, gestionabilă în situații dificile. Rezultatele au conturat un profil motivațional „progresiv” la studenți și tendința spre a avea succes în activitate, permițând să fie elaborate unele obiective ale pregătirii lor psihologice. Concluzii. În structura motivațională a personalității studenților mediciniști s-au conturat două componente: activismul creativ și suportul de viață. Activismul personalității studentului se formează în timpul educației, formării profesionale dar și incluziunii acestuia în cultura psihosocială a grupului la care se afiliază. |
ro_RO |
dc.description.abstract |
Background. Currently, one of the fundamental requirements of society for the person is to develop his personal and professional skills, to continuously restructure his intellectual, cultural and value universe, to update his inner resources and mental and psychosocial functioning conditions. Objective of the study. Studying the motivational structure of the personality and particularities of the motivation of medical students, to develop strategies to increase their motivational level. Material and methods. The primary, descriptive, transversal study was carried out on a sample of 80 students of Nicolae Testemițanu University Methods of evaluating the motivational structure of personality accord ing to V. Milman (В. Э. Мильман) and statistical methods of data processing were used, using the statistical analysis program Epi Info 7.2.2.6. Results . It was established that in the motivational structure of the personality of the students of the Faculty of Medicine 1 (x̅=29.5; S =6.1) and Dentistry (x̅=29.6; S =6.13) creative activism predominates (p=0.16), followed by life support, the average being 29.35±6.4 (95% CI) points for dental students and 28.1±5.32 (95% CI) for medical students (p= 0.49). Stenic emotional behavior, but also emotional preferences in medical students, reflect their tendency towards active, strong emotional experiences and a stable, constructive, manageable position in difficult situations. The results outlined a “progressive” motivational profile in students and the tendency to be successful in the activity, allowing some objectives of their psychological training to be elaborated. Conclusion . In the motivational structure of the personality of medical students, two components were outlined: creative activism and life support. The activism of the student’s personality is formed during education, professional training, but also his inclusion in the psychosocial culture of the group he belongs to. |
en_US |
dc.publisher |
Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
en_US |
dc.relation.ispartof |
Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
en_US |
dc.subject |
Motivational profile |
en_US |
dc.subject |
creative activism |
en_US |
dc.subject |
life support |
en_US |
dc.subject |
medical student |
en_US |
dc.title |
COMPONENTE PREDOMINANTE ALE STRUCTURII MOTIVAȚIONALE A PERSONALITĂȚII STUDENȚILOR MEDICINIȘTI |
ro_RO |
dc.title.alternative |
PREDOMINANT COMPONENTS OF THE MOTIVATION STRUCTURE OF THE MEDICAL STUDENTS PERSONALITY |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |