dc.contributor.author |
Larisa Pantea |
|
dc.contributor.author |
Irina Ursu |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-19T12:50:28Z |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-21T17:23:49Z |
|
dc.date.available |
2024-12-19T12:50:28Z |
|
dc.date.available |
2024-12-21T17:23:49Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
Larisa Pantea; Irina Ursu. MEDIUL CONCURENȚIAL AL CENTRELOR MEDICALE PRIVATE PRESTATOARE DE SERVICII DE CONSULTAȚII DIN CHIȘINĂU = THE COMPETITIVE ENVIRONMENT OF PRIVATE MEDICAL CENTERS PROVIDING CONSULTATION SERVICES IN CHISINAU. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11, Nr. 3, anexa 2, p. 134. ISSN 2345-1467. |
en_US |
dc.identifier.issn |
2345-1467 |
|
dc.identifier.uri |
https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29176 |
|
dc.description |
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova |
en_US |
dc.description.abstract |
Introducere. Mediul concurențial al oricărei întreprinderi influențează decisiv asupra profitabilității și sustenabilității activității unității economice. Studierea mediului concurențial al centrelor medicale private prezintă interes din motivul identificării avantajelor care contribuie la o poziționare reușită pe piața serviciilor de consultații medicale. Scopul lucrării. Analiza mediului concurențial în care își desfășoară activitatea centrele medicale private din Chișinău, prestatoare de servicii de consultații medicale. Material și metode. În cercetare au fost incluse 7 centre medicale private (CMP) care oferă consultațiile diverșilor specialiști: CMP 1, CMP 2, CMP 3, CMP 4, CMP 5, CMP 6 și CMP 7. A fost analizată gama serviciilor oferite de centrele nominalizate, prețurile, accesibilitatea spațială și temporală, aprecierile pacienților. Rezultate. CMP 5 oferă cea mai largă gamă de consultații, fiind urmat de CMP 3 și CMP 7. După criteriul prețurilor serviciilor prestate pe primul loc s-a clasat centrul medical CMP 5, cu cele mai înalte prețuri (media prețurilor fiind de 637,5 lei), urmat de CMP 4 (507,14 lei) și CMP 6 (505,55 lei). Cea mai avantajoasă accesibilitate spațială o prezintă CMP 6 și CMP 2. CMP 4 și CMP 5 sunt cele mai accesibile temporal – funcționează non – stop 24/7. Aprecierile pacienților și recenziile din Google plasează CMP 1 pe primul loc, urmat de CMP 2. Concluzii. Centrele medicale private își pot crea o poziționare avantajoasă pe piață prin gama largă de servicii de consultații medicale oferite, prin accesibilitate spațială și temporală, prin practicarea unor prețuri reduse și prin obținerea unor aprecieri pozitive din partea pacienților. |
ro_RO |
dc.description.abstract |
Background. The competitive environment of any enterprise has a decisive influence on the profitability and sustainability of the economic unit’s activity. Studying the competitive environment of private medical centers is of in terest for the reason of identifying the advantages that con tribute to a successful positioning on the market of medical consultation services. Objective of the study. Analysis of the competitive environment in which private medical cen ters in Chisinau, providing medical consultation services, operate. Material and methods. The research included 7 private medical centers (PMC) that offer consultations to various specialists: PMC 1, PMC 2, PMC 3, PMC 4, PMC 5, PMC 6 and PMC 7. The range of services offered by the nominated centers, prices, spatial and temporal accessibili ty, and patient assessments were analyzed. Results. PMC 5 offers the widest range of consultations, followed by PMC 3 and PMC 7. According to the criterion of the prices of the services provided, PMC 5 ranked first, with the highest pric es (the average price being 637.5 lei), followed by PMC 4 (507.14 lei) and PMC6 (505.55 lei). The most advantageous spatial accessibility is presented by PMC 6 and PMC2. PMC4 and PMC5 are the most accessible in terms of time - they work non-stop 24/7. Patient reviews and Google reviews put PMC1, followed by PMC2. Conclusion. Private medical centers can create an advantageous positioning in the market through the wide range of medical consultation services offered, through spatial and temporal accessibility, through the practice of low prices and through obtaining positive as sessments from patients. |
en_US |
dc.publisher |
Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
en_US |
dc.relation.ispartof |
Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
en_US |
dc.subject |
private medical center |
en_US |
dc.subject |
medical consultation |
en_US |
dc.subject |
competitive environment |
en_US |
dc.subject |
market positioning |
en_US |
dc.title |
MEDIUL CONCURENȚIAL AL CENTRELOR MEDICALE PRIVATE PRESTATOARE DE SERVICII DE CONSULTAȚII DIN CHIȘINĂU |
ro_RO |
dc.title.alternative |
THE COMPETITIVE ENVIRONMENT OF PRIVATE MEDICAL CENTERS PROVIDING CONSULTATION SERVICES IN CHISINAU |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |