Introducere. Medicina personalizată (MP) este un domeniu în evoluție ce abordează individualizarea tehnicilor de prevenire, diagnosticare și tratament inclusiv în baza profilului genomic al pacientului, pentru a îmbunătăți îngrijirea medi cală a pacientului. Scopul lucrării. Evaluarea cunoștințelor studenților de la medicină privind medicina personalizată pentru crearea unui mediu favorizant implementării medicinei personalizate. Material și metode. A fost realizat review-ul literaturii privind analiza cunoștințelor studenților de la medicină privind medicina personalizată, utilizând platformele PubMed și Google Scholar. Publicațiile din anii 2019-2024 au fost analizate și 18 lucrări științifice selectate. Rezultate. Studenții au avut o atitudine pozitivă față de medicina personalizată. O mare parte din toți studenții au fost dispuși să modifice stilul de viață pentru a reduce riscul de îmbolnăvire, dacă ar cunoaște tendința lor genetică de a dezvolta o anumită boală. Studenții nu s-au simțit suficient pregătiți și pentru a utiliza MP în practica clinică. Studiile recente au demonstrat lacune semnificative în percepția studenților la medicină a conceptului de medicină personal izată, ceea ce necesită examinare aprofundată și intervenții educaționale. Concluzii. Cunoștințele studenților ar putea fi îmbunătățite prin integrarea în curriculum la facultățile de medicină a modulului de medicină personalizată. Pentru a implementa medicina personalizată în practică trebuie dezvoltate programe de educație postuniversitară continuă pentru prestatorii serviciilor medicale.
Background. Personalized medicine (PM) is an evolving field that addresses the individualization of prevention, diagnosis, and treatment techniques, including based on the patient’s genomic profile, to improve the patient’s health care. Objective of the study. Evaluation of medical stu dent’s knowledge about personalized medicine aiming to create a favorable environment for the implementation of personalized medicine. Material and methods. The literature review was carried out regarding the analysis of the knowledge of medical students regarding personalized medicine, using the PubMed and Google Scholar platforms. There were analyzed publications from the years 20192024 and were selected 18 scientific works. Results. Stu dents had a positive attitude toward personalized medicine. A large proportion of all students were willing to make lifestyle changes to reduce the risk of disease if they knew their genetic predisposition to develop a particular disease. Students also did not feel sufficiently prepared to use PM in clinical practice. Recent studies have demonstrated significant gaps in medical student’s perceptions of the concept of personalized medicine, which require further examination and educational interventions. Conclusions. Student’s knowledge could be improved by integrating personalized medicine modules into the curriculum at medical schools. To implement personalized medicine in practice, continuing postgraduate education programs for medical service providers must be developed.