Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Concepte cheie și bune practici ale educației interculturale aplicate în învățământul superior

Show simple item record

dc.contributor.author Chiriac, Argentina
dc.contributor.author Lopatiuc, Alina
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T18:54:58Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T18:54:58Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CHIRIAC, Argentina; LOPATIUC, Alina. Concepte cheie și bune practici ale educației interculturale aplicate în învățământul superior = Key concepts and good practices of applied interculturality in high education. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 867. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29866
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Educația interculturală în învățământul superior este esențială pentru pregătirea studenților de a prospera într-o lume globalizată. Această abordare pune accentul pe înțelegerea, respectul și integrarea diverselor perspective culturale. Educația interculturală favorizează un mediu academic mai incluziv și promovează coeziunea socială. Scopul lucrării. Scopul acestei lucrări este de a identifica și analiza conceptele cheie și cele mai bune practici ale educației interculturale aplicate în învățământul superior. Prin explorarea acestor elemente, lucrarea își propune să ofere perspective asupra modului în care instituțiile de învățământ pot sprijini mai bine competența interculturală în rândul studenților și personalului. Material și metode. Studiul implică o revizuire cuprinzătoare a literaturii de specialitate a cercetărilor existente privind educația interculturală în învățământul superior. Materialul empiric a fost cercetat în cadrul mai multor activități interculturale desfășurate în tandem studenți autohtoni-studenți internaționali. Concluzii. Educația interculturală este vitală pentru instituțiile de învățământ superior care vizează pregătirea studenților pentru o lume multiculturală. Rezultate. Analiza relevă câteva concepte-cheie cruciale pentru o educație interculturală eficientă, inclusiv conștientizarea culturală, empatia și gândirea critică. Implementarea conceptelor-cheie și a celor mai bune practici îmbunătățește competențele interculturale ale studenților, conducând la un mediu de învățare mai incluziv și mai dinamic. Este primordial pentru instituțiile de învățământ superior să acorde prioritate educației interculturale pentru a promova o societate mai coezivă și mai înțelegătoare. ro_RO
dc.description.abstract Introduction. Intercultural education in higher education is essential for preparing students to thrive in a globalized world. This approach emphasizes understanding, respect, and integration of diverse cultural perspectives. Intercultural education fosters a more inclusive academic environment and promotes social cohesion. The purpose of the paper. The purpose of this paper is to identify and analyze the key concepts and best practices of intercultural education as applied in higher education. By exploring these elements, the paper aims to provide insights into how educational institutions can better support intercultural competence among students and staff. Material and methods. The study involves a comprehensive literature review of existing research on intercultural education in higher education. It also includes case studies of universities that have successfully implemented intercultural education programs. Data collection methods involve surveys and interviews with educators and students to gather first-hand experiences and feedback on intercultural initiatives. Results. The analysis reveals several key concepts crucial for effective intercultural education, including cultural awareness, empathy, and critical thinking. Best practices identified include integrating intercultural topics into the curriculum, promoting cultural exchange programs, and providing professional development for educators on intercultural competence. Case studies demonstrate that institutions with dedicated intercultural education policies and programs see improved student engagement and inclusivity. Conclusions. Intercultural education is vital for higher education institutions aiming to prepare students for a multicultural world. Implementing key concepts and best practices enhances students’ intercultural competence, leading to a more inclusive and dynamic learning environment. Educational institutions should prioritize intercultural education to foster a more cohesive and understanding society en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject interculturality en_US
dc.subject intercul tural communication en_US
dc.subject empathy en_US
dc.subject critical thinking en_US
dc.title Concepte cheie și bune practici ale educației interculturale aplicate în învățământul superior ro_RO
dc.title.alternative Key concepts and good practices of applied interculturality in high education en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics