Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Starea psiho-emoțională a studenților străini implicați într-un nou sistem educațional

Show simple item record

dc.contributor.author Malic, Maricica
dc.contributor.author Șontea, Diana
dc.contributor.author Cravcenco, Svetlana
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T18:59:25Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T18:59:25Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation MALIC, Maricica; ȘONTEA, Diana; CRAVCENCO, Svetlana. Starea psiho-emoțională a studenților străini implicați într-un nou sistem educațional = Psycho-emotional state of foreign students involved in a new educational system. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 869. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29868
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Analizând concepțiile referitoare la adaptarea studenților străini, observăm că aceasta depinde permanent de interacțiunea factorilor interni și externi. Factorii interni ai adaptării optimale depind de personalitatea studentului, iar factorii externi sunt condiții obiective independente. Adaptarea la noul proces educațional, la noile condiții de viață necesită o menținere a echilibrului psihologic și o continuă perfecționare a tânărului. Scopul lucrării. Scopul principal al învățământului universitar este asigurarea unui program de studiu realizat în așa fel încât cei implicați să se poată adapta ușor pentru a răspunde cu maximum eficiență cerințelor educative. Material și metode. A fost studiată literatura de specialitate cu privire la modelele de programe de intervenție psihologică întru dezvoltarea sferei emoționale a personalității studentului, care ulterior are un impact pozitiv în integrarea acestuia în societate. Rezultate. Studiul stărilor psiho-emoționale la studenți, examinează esența personalității lor și are o mare semnificație practică, care constă în posibilitatea dezvoltării și intervenției sferei emoționale și a personalității în ansamblu, sporind eficiența procesului educațional prin îmbunătățirea trăsăturilor de personalitate ale studenților străini ce urmează a fi integrați într-un mediu nou. Concluzii. Este foarte important ca fiecare student să se acomodeze ușor și rapid la noile cerințe, să se conformeze acestora fără diverse perturbări. Modul în care se va realiza adaptarea studentului poate fi resimțit atât pozitiv, cât și negativ în decursul mai multor ani. Astfel, o educație corectă, o adaptare treptată la noile situații, asigurarea unui climat psiho-emoțional favorabil, cât și aprecierea la justa valoare a personalității studentului vor facilita modul de integrare a viitorului specialist în societate. ro_RO
dc.description.abstract Background. Analyzing the concepts related to the adaptation of foreign students, we notice that it constantly depends on the interaction of internal and external factors. The internal factors of optimal adaptation depend on the student’s personality, and the external factors are independent objective conditions. Adaptation to the new educational process, to the new living conditions requires maintaining the psychological balance and continuous improvement of the young person. Objective of the study. The main goal of university education is to ensure a study program is made in such a way that those involved can adapt easily to respond with maximum efficiency to the educational requirements. Material and methods. The specialized literature was studied regarding the models of psychological intervention programs in the development of the emotional sphere of the student’s personality, which subsequently has a positive impact on his integration into society. Results. The study of psycho-emotional states in students, examines the essence of their personality and has a great practical significance, which consists in the possibility of development and intervention of the emotional sphere and the personality, increasing the efficiency of the educational process by improving the personality traits of foreign students to be integrate into a new environment. Conclusion. It is very important for each student to easily and quickly adapt to the new requirements, to comply with them without various disturbances. The way in which the student’s adaptation will be achieved can be felt both positively and negatively over the course of several years. Thus, a correct education, a gradual adaptation to the new situations, the provision of a favorable psycho-emotional climate, as well as the fair appreciation of the student’s personality will facilitate the integration of the future specialist in society. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject instructive-educational process en_US
dc.subject didactic efficiency en_US
dc.subject psycho-emotional balance en_US
dc.subject foreign student en_US
dc.title Starea psiho-emoțională a studenților străini implicați într-un nou sistem educațional ro_RO
dc.title.alternative Psycho-emotional state of foreign students involved in a new educational system en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics