Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Rolul competențelor de limbă română în educația studenților străini mediciniști

Show simple item record

dc.contributor.author Cravcenco, Svetlana
dc.contributor.author Timciuc, Maria
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T19:01:38Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T19:01:38Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation CRAVCENCO, Svetlana; TIMCIUC, Maria. Rolul competențelor de limbă română în educația studenților străini mediciniști = The role of romanian language skills in the education of foreign medical students. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 870. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29869
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. În contextul global, cunoașterea limbii române a fost crucială pentru studenții străini mediciniști. Lucrarea analizează rolul competențelor de limbă română a studenților în cadrul procesului educațional, cu accent pe predarea limbajului medical și integrarea acestora în mediul academic și clinic local. Scopul lucrării. De a evidenția beneficiile directe ale cunoașterii limbii române în predarea limbajului medical de specialitate, pentru a îmbunătăți pregătirea și competențele profesionale ale studenților străini mediciniști. Material și metode. Analiza literaturii relevante din domeniul educației medicale și al lingvisticii aplicate. Studii și articole despre importanța limbii române în formarea medicilor, precum și diversele abordări și metode în predarea limbajului medical. Rapoarte și studii de caz pentru identificarea practicilor eficiente și evaluarea impactului cunoașterii limbii române în dezvoltarea studenților străini mediciniști. Rezultate. Analiza a relevat multiple beneficii ale cunoașterii limbii române pentru studenții străini mediciniști. Aceștia au înregistrat îmbunătățiri semnificative în comunicare și înțelegerea terminologiei medicale. Predarea limbajului medical în română a dezvoltat gândirea critică a studenților și abilitățile lor de rezolvare a problemelor. Integrarea acestora în mediul academic și clinic s-a îmbunătățit, favorizând colaborarea cu colegii și personalul medical local. Cunoașterea limbii române a fost esențială pentru integrarea studenților străini mediciniști în sistemul medical și pentru îmbunătățirea calității îngrijirii pacienților într-un mediu multicultural. Concluzii. Predarea limbajului medical în română a îmbunătățit comunicarea și integrarea studenților în practica medicală și academică. Este esențial să continuăm să dezvoltăm și să implementăm programe educaționale eficiente pentru sprijinirea integrării lor în mediul medical local. ro_RO
dc.description.abstract Background. In the global context, knowledge of the Romanian language was crucial for foreign medical students. The paper analyzes the role of Romanian language skills in their education, with an emphasis on teaching medical language and their integration into the local academic and clinical environment. Objective of the study. To highlight the direct benefits of knowledge of the Romanian language in the teaching of specialized medical language to improve the training and professional skills of foreign medical students. Material and methods. Analysis of relevant literature in the field of medical education and Applied Linguistics. Studies and articles on the importance of the Romanian language in the training of doctors, as well as the various approaches and methods in teaching medical language. Reports and case studies to identify effective practices and assess the impact of knowledge of the Romanian language in the development of foreign medical students. Results. The analysis revealed multiple benefits of knowing the Romanian language for foreign medical students. They have seen significant improvements in communication and understanding of medical terminology. Teaching medical language in Romanian has developed critical thinking and problem-solving skills. Their integration into the academic and clinical environment has improved, facilitating collaboration with colleagues and local medical staff. Knowledge of the Romanian language was essential for the integration of foreign medical students into the medical system and for improving the quality of patient care in a multicultural environment. Conclusion. Teaching medical language in Romanian has improved their communication and integration into medical and academic practice. It is essential that we continue to develop and implement effective educational programs to support their integration into the local medical environment. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject integration en_US
dc.subject communication en_US
dc.subject adaptation en_US
dc.subject foreign students en_US
dc.subject medicine en_US
dc.title Rolul competențelor de limbă română în educația studenților străini mediciniști ro_RO
dc.title.alternative The role of romanian language skills in the education of foreign medical students en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics