Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Factori motivaționali în studierea limbii române ca limbă străină, în cadrul USMF „Nicolae Testemițanu”

Show simple item record

dc.contributor.author Șontea, Diana
dc.contributor.author Malic, Maricica
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T19:23:52Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T19:23:52Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation ȘONTEA, Diana; MALIC, Maricica. Factori motivaționali în studierea limbii române ca limbă străină, în cadrul USMF „Nicolae Testemițanu” = Motivation factors in studying the romanian language as a foreign language, in Nicolae Testemițanu University. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 880. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29879
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Asimilarea unei limbi străine poate deveni o provocare pentru studenții al căror profil de bază este altul decât cel lingvistic. Procesul calitativ de studiu al oricărui domeniu, inclusiv al limbii române, presupune, în primul rând, un grad înalt de motivație în acest sens. Scopul lucrării. Prezentarea factorilor cu impact înalt de motivație în studierea limbii române ca limbă străină. Material și metode. A fost studiată literatura de specialitate privind aspectele motivaționale, cu aplicarea metodei de sinteză. Au fost realizate chestionare cu privire la atitudinea și motivarea personală a studenților. Rezultate. Rezultatele studiului au arătat că progresul studenților este influențat atât de factori motivaționali intrinseci, cât și de cei extrinseci, prima categorie obținând, prin opiniile respondenților, o pondere mai mare. Printre cele mai frecvente răspunsuri au fost menționate: dorința de a cunoaște alte limbi, dorința de a înțelege pacienții, dorința de exprimare corectă în procesul de comunicare cu vorbitorii nativi ș.a. Concluzii. Cu cât crește dimensiunea aplicabilității limbii române, cu atât motivația intrinsecă a studenților este mai înaltă. Contextul social, activitatea practică și mai ales studierea obiectelor de profil prin prisma limbii române contribuie semnificativ la interesul față de această limbă și la sporirea eficienței în procesul de studiere și asimilare a acesteia. ro_RO
dc.description.abstract Background. Assimilation of a foreign language could be a challenge for students whose basic profile is other than the linguistic one. The qualitative study process of any field, including the studying of Romanian language, first supposes a strong motivation. Objective of the study. Presentation of the main factors with high impact of motivation in studying the Romanian language as a foreign language. Material and methods. The specialized literature on motivational theory was studied, using the synthesis method. Questionnaires regarding the attitude and personal motivation of the students were applied. Results. The results of the study revealed that students’ progress is influenced by both intrinsic and extrinsic motivational factors. According to the respondents’ opinions, the first category is more dominant than the second. Through the most frequent questionnaires answers were mentioned: the desire to know other languages, the desire to understand better the patients, the care for a correct communication process with native speakers etc. Conclusion. As high is the applicability of the Romanian language, as strong is the students’ intrinsic motivation. The social context, the practical activity with patients and especially the study of basic objects in national language improve significantly the interest in Romanian. These factors facilitate the language assimilation and increases the process efficiency of studying it. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject motivation en_US
dc.subject study process en_US
dc.subject Romanian language en_US
dc.subject didactic efficiency en_US
dc.title Factori motivaționali în studierea limbii române ca limbă străină, în cadrul USMF „Nicolae Testemițanu” ro_RO
dc.title.alternative Motivation factors in studying the romanian language as a foreign language, in Nicolae Testemițanu University en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics