Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Utilizarea strategiilor didactice de activare și nuanțare a vocabularului pentru însușirea limbajului medical românesc

Show simple item record

dc.contributor.author Driga, Ina
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T19:26:05Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T19:26:05Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation DRIGA, Ina. Utilizarea strategiilor didactice de activare și nuanțare a vocabularului pentru însușirea limbajului medical românesc = The use of teaching strategies to activate and share the vocabulary for the acquisition of the romanian medical language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 881. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29880
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Însușirea unei limbi începe de la studierea fondului ei lexical. Competența lexicală se referă la capacitatea unei persoane de a cunoaște și a stăpâni vocabularul unei limbi și de a-l folosi în situații determinate. Este important ca profesorul să analizeze vocabularul studenților, dar și nivelul competenței de comunicare a acestora, pentru ca să construiască un mod eficient de realizare a competenței de comunicare, aplicând cele mai variate strategii de lucru în cadrul orelor de limba română și terminologie medicală. Scopul lucrării. Scopul propus vizează învățarea unui limbaj de specialitate, în cazul nostru însușirea limbajului medical, de către studenții străini în limba română, prin aplicări creatoare în conversații a unităților lingvistice studiate pe bază de lectură, dialoguri sau prin diverse tipuri de exerciții. Material și metode. Metodele de investigație utilizate sunt teoretice, praxiologice și experimentale: documentarea științifică, modelarea teoretică, analiza și sinteza, precum și observarea și descrierea. Rezultate. Rezultatele studiului constată că în limbă, cercetările au identificat două segmente: vocabularul fundamental și masa vocabularului. În consecință, activitatea desfășurată la orele de limba română și terminologie medicală se va orienta spre însușirea și utilizarea în comunicarea cuvintelor din vocabularul fundamental sau de bază și cel terminologic medical. Concluzii. Considerăm vocabularul drept coloana vertebrală a didacticii limbajelor de specialitate, în cazul nostru medical. Predarea vocabularului are un rol primordial în comparație cu celelalte aspecte didactice. Libertatea în folosirea limbii se va dezvolta totuși numai pe măsură ce studentul își dezvoltă un control al sistemului ca întreg. ro_RO
dc.description.abstract Introduction. Learning a language starts with studying its lexical background. Lexical competence refers to a person’s ability to know and master the vocabulary of a language and to use it in specific situations. It is important for the teacher to analyze the vocabulary of the students, but also the level of their communication competence, in order to build an efficient way of achieving communication competence by applying the most varied work strategies in the Romanian language and medical terminology classes. Objective of the study. The proposed goal aims at the learning of a specialized language, in our medical case, by foreign students in Romanian through creative applications in conversations of linguistic units studied based on reading, dialogues or through various types of exercises. Material and methods. The investigation methods used are theoretical, praxeological and experimental: scientific documentation, theoretical modeling, analysis and synthesis, as well as observation and description. Results. The results of the study find that in language, research has identified two segments: the fundamental vocabulary and the mass of the vocabulary. Consequently, the activity carried out in the Romanian language and medical terminology classes will be aimed at students acquiring and being able to use in communication the words from the fundamental or basic vocabulary and the medical terminology. Conclusions. We consider vocabulary as the backbone of specialized language teaching, in our medical case. Vocabulary teaching has a primary role compared to other didactic aspects. Freedom in the use of language, however, will develop only as the student develops a command of the system as a whole. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject vocabulary en_US
dc.subject Romanian language en_US
dc.subject medical professionals en_US
dc.subject didactic strategies en_US
dc.subject specialized language en_US
dc.subject didactic process en_US
dc.title Utilizarea strategiilor didactice de activare și nuanțare a vocabularului pentru însușirea limbajului medical românesc ro_RO
dc.title.alternative The use of teaching strategies to activate and share the vocabulary for the acquisition of the romanian medical language en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics