Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Dezvoltarea gândiri critice în era digitală la mediciniști în vederea însușirii limbajului de specialitate într-o limbă străină

Show simple item record

dc.contributor.author Sîrghi, Angela
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T19:32:45Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T19:32:45Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation SÎRGHI, Angela. Dezvoltarea gândiri critice în era digitală la mediciniști în vederea însușirii limbajului de specialitate într-o limbă străină = Developing critical thinking in the digital era in medical students in order to acquire specialty terms in a foreign language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 884. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29883
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. În era digitală, gândirea critică și competențele lingvistice sunt esențiale pentru studenții mediciniști. Însușirea limbajului de specialitate într-o limbă străină îmbunătățește comunicarea internațională și deschide accesul la resurse academice și clinice. Combinarea acestor competențe prin tehnologia digitală oferă studenților mediciniști un avantaj competitiv semnificativ. Scopul lucrării. Analiza și identificarea metodelor eficiente pentru dezvoltarea gândirii critice la mediciniști, în contextul însușirii limbajului de specialitate într-o limbă străină, cu accent pe îmbunătățirea competențelor lingvistice, competențelor digitale și a capacității de evaluare a informațiilor de specialitate. Material și metode. În studiul respectiv au fost aplicate următoarele metode de cercetare: analiza, sinteza și deducția prin consultarea unui șir de publicații, vizând dezvoltarea gândirii critice în era digitală la studenții mediciniști în însușirea limbajului de specialitate în limba străină. Rezultate. Abilitatea mediciniștilor de a analiza și evalua informațiile medicale disponibile online și capacitatea de a lua decizii informate bazate pe date și dovezi a sporit datorită dezvoltării gândirii critice în contextul digitalizării. Totodată procesul de învățare a limbajului de specialitate în limba străină a fost facilitat de adaptarea și utilizarea eficientă a TIC și a platformelor educaționale. Concluzie. Dezvoltarea gândirii critice și a competențelor lingvistice în era digitală la mediciniști este esențială pentru comunicare internațională și acces la resurse academice și clinice. Abilitatea de a analiza și evalua informațiile medicale disponibile online și de a lua decizii informate bazate pe dovezi a fost îmbunătățită, astfel studenții mediciniști obțin un avantaj competitiv semnificativ, fiind mai bine pregătiți pentru provocările unui mediu profesional globalizat. ro_RO
dc.description.abstract Background. In the digital age, critical thinking and language skills are essential for medical students. Acquiring specialty terms in a foreign language improves international communication and opens access to academic and clinical resources. Combining these skills through digital technology gives medical students a significant competitive advantage. Objective of the study. Analysis and identification of effective methods for critical thinking development of medical students, in the context of specialty terms acquisition in a foreign language, with an emphasis on improving linguistic skills, digital skills and the ability to evaluate specialized information. Material and methods. The following research methods were applied: analysis, synthesis and deduction by consulting a series of publications, aimed at developing critical thinking in the digital age in medical students in acquiring specialty terms in a foreign language. Results. The ability of medical students to analyze and evaluate medical information available online and to make informed decisions based on data and evidence has increased due to the development of critical thinking in the context of digitization. At the same time, the process of learning the foreign language specialty terms was facilitated by the adaptation and efficient use of ICT and educational platforms. Conclusion. Developing critical thinking and language skills in the digital age in medical students is essential for international communication and access to academic and clinical resources. The ability to analyze and evaluate medical information available online and make informed decisions based on evidence has been improved, thus medical students gain a significant competitive advantage, being better prepared for the challenges of a globalized professional environment en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject critical thinking en_US
dc.subject specialty terms en_US
dc.subject foreign language en_US
dc.subject medical students en_US
dc.title Dezvoltarea gândiri critice în era digitală la mediciniști în vederea însușirii limbajului de specialitate într-o limbă străină ro_RO
dc.title.alternative Developing critical thinking in the digital era in medical students in order to acquire specialty terms in a foreign language en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics