Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Avantajele aplicării materialelor suplimentare în predarea vocabularului medical

Show simple item record

dc.contributor.author Mihalachi, Ina
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T19:34:58Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T19:34:58Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation MIHALACHI, Ina. Avantajele aplicării materialelor suplimentare în predarea vocabularului medical = Advantages of using supplementary materials in teaching medical vocabulary. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 885. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29884
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Profesorii care predau limbajul medical specific, constată că activitățile propuse nu sunt suficiente pentru însușirea eficientă a materialului în cadrul lecțiilor practice, acestea fiind învechite și inoportune pentru a face față tuturor rigorilor si necesităților de comunicare ale studenților, în special în cazul achiziționării vocabularului medical englez, la diferite specialități. Scopul lucrării. Scopul studiului constă în a propune sarcini și activități relevante de comunicare, care ar putea fi utilizate și adaptate pentru învățarea și consolidarea limbajului de specialitate. Materiale si metode. Cercetarea a fost divizată în trei secțiuni. În prima parte a fost realizată o prezentare generală a materialelor și activităților, în a doua au fost oferite modele practice de utilizare, dar și succesiunea implementării lor in timpul seminarelor. Iar la final au fost prezentate comparativ rezultatele la însușirea vocabularului specific în 2 grupuri a cîte 10 cursanți: cu și fără utilizarea activităților interactive. Rezultate. Gradul de asimilare a vocabularului medical, după utilizarea materialelor adiționale, a fost semnificativ mai mare. Astfel, într-un grup de 10 studenți, rezultatele testelor formative a fost în medie de 32 puncte din 40, ca urmare a achiziționării vocabularului medical englez, prin intermediul materialelor complementare, în comparație cu 28 de puncte din 40 în cazul în care profesorul a folosit doar manualul de curs. Concluzii. Lucrarea a demonstrat modul în care situațiile din viața reală, studiile de caz, video-urile tematice pot fi exploatate în mod eficient, ca materiale suplimentare, pentru a stimula interesul studenților în sala de curs și pentru a asigura o mai bună motivație și o participare activă a studenților ro_RO
dc.description.abstract Background. Professors teaching specific medical language observe that the activities proposed are not sufficient for the efficient acquisition of material during practical lessons. These activities are outdated and inadequate to meet all the communication requirements and needs of students, especially when acquiring medical English vocabulary across different specialties. Objective of the Study. The aim of this study is to propose relevant communication tasks and activities that could be used and adapted to enhance the learning and consolidation of specialized language. Material and methods. The research was divided into three sections. The first part provided a general overview of the materials and activities. The second part offered practical models of their use and the sequence of their implementation during seminars. Finally, comparative results on the acquisition of specific vocabulary in two groups of 10 participants each— using and not using interactive activities—were presented. Results. The assimilation of medical vocabulary significantly improved after the use of additional materials, compared to before their application. In a group of 10 students, the average score on formative tests for the acquisition of medical English vocabulary through supplementary materials was 32 out of 40, compared to 28 out of 40 when the teacher relied solely on the course manual. Conclusion. The study demonstrated how real-life situations, case studies, and thematic videos can be effectively exploited as supplementary materials to stimulate student interest in the classroom, ensuring better motivation and active participation. K en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject research en_US
dc.subject interactive activities en_US
dc.subject medical vocabulary en_US
dc.title Avantajele aplicării materialelor suplimentare în predarea vocabularului medical ro_RO
dc.title.alternative Advantages of using supplementary materials in teaching medical vocabulary en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics