Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Rolul competenței de gândire critică la orele de limbă străină

Show simple item record

dc.contributor.author Panciuc, Liliana
dc.contributor.author David, Ala
dc.contributor.author Voloșciuc, Veronica
dc.date.accessioned 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.accessioned 2024-12-22T19:37:12Z
dc.date.available 2024-12-19T12:50:28Z
dc.date.available 2024-12-22T19:37:12Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation PANCIUC, Liliana; DAVID, Ala; VOLOȘCIUC, Veronica. Rolul competenței de gândire critică la orele de limbă străină = The role of critical thinking skills in foreign language classes. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 886. ISSN 2345-1467. en_US
dc.identifier.issn 2345-1467
dc.identifier.uri https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29885
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova en_US
dc.description.abstract Introducere. Gândirea critică reprezintă un concept actual în domeniul educației, fiind considerată esențială în era inteligenței artificiale. Competența de gândire critică presupune producerea unor raționamente argumentate, logice și bine gândite. Gândirea critică este un proces cognitiv care se caracterizează printr-un mod de a gândi în care persoana evită să accepte argumente și concluzii per se, ci are o atitudine care implică punerea la îndoială și analiza riguroasă a acestora. Această competență implică utilizarea unor dovezi, standarde, criterii de analiză pentru a susține sau respinge un anumit argument sau concluzie. Scopul lucrării. Analiza rolului competenței de gândire critică la orele de limbă străină și evidențierea metodelor de dezvoltare a competențelor de gândire critică. Material și metode. Analiza și sinteza literaturii de specialitate a permis elucidarea avantajelor competenței de gândire critică. Au fost selectate activități de dezvoltare a competenței de gândire critică și incluse în fișiere. Rezultate. Gândirea critică reprezintă un proces metacognitiv care are la bază premise socio-culturale, filosofice, religioase, etc. Dezvoltarea competenței de gândire critică la orele de limbă străină este într-o legătură strânsă cu sistemul propriu de valori al studentului, având un impact favorabil asupra procesului de predare-învățare. Concluzie. Valoarea practică a competenței de gândire critică este incontestabilă. În cadrul orelor de limbă străină, competența de gândire critică ajută studenții să analizeze fenomenele, procesele și studiile de caz atât prin prisma experiențelor și cunoștințelor generale, cât și raportând-le la sistemul propriu de cunoștințe și valori. Competența de gândire critică contribuie la dezvoltare. ro_RO
dc.description.abstract Background. Critical thinking is a current concept in the field of education, considered essential in the age of artificial intelligence. Critical thinking skills involve the production of carefully considered, logical, and well-thought-out reasoning. Critical thinking is a cognitive process characterized by a way of thinking in which the person avoids accepting arguments and conclusions at face value but instead adopts an attitude that involves questioning and rigorously analyzing them. Critical thinking skills involve the use of evidence, standards, and criteria of analysis to support or refute a particular argument or conclusion. Objective of the study. To analyze the role of critical thinking in foreign language classes and highlight methods for developing critical thinking skills. Material and methods. A literature review was carried out to elucidate the advantages of critical thinking skills. Activities for developing critical thinking skills were selected and included in the files. Results. Critical thinking is a metacognitive process based on socio-cultural, philosophical, religious, etc., premises. The development of critical thinking skills in foreign language classes is closely related to the student’s own value system, having a favorable impact on the teaching-learning process. Conclusion. The practical value of critical thinking skills is undeniable. In foreign language classes, critical thinking skills help students analyze phenomena, processes, and case studies through the prism of general experiences and knowledge, as well as by relating them to their own system of knowledge and values. Critical thinking skills contribute to the development of analytical reasoning, facilitating the decision-making process. en_US
dc.publisher Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences en_US
dc.subject critical thinking en_US
dc.subject critical thinking skills en_US
dc.subject reasoning en_US
dc.title Rolul competenței de gândire critică la orele de limbă străină ro_RO
dc.title.alternative The role of critical thinking skills in foreign language classes en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics