dc.contributor.author |
Vîntu, Victoria |
|
dc.contributor.author |
Busuioc, Aliona |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-19T12:50:28Z |
|
dc.date.accessioned |
2024-12-22T19:57:12Z |
|
dc.date.available |
2024-12-19T12:50:28Z |
|
dc.date.available |
2024-12-22T19:57:12Z |
|
dc.date.issued |
2024 |
|
dc.identifier.citation |
VÎNTU, Victoria; BUSUIOC, Aliona. Valorificarea competențelor fonologice și lexicale în limba română ca limbă străină = Development of phonological and lexical competences in romanian as a foreign language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 895. ISSN 2345-1467. |
en_US |
dc.identifier.issn |
2345-1467 |
|
dc.identifier.uri |
https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29894 |
|
dc.description |
Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Chişinău, Republica Moldova |
en_US |
dc.description.abstract |
Introducere. Procesul de studiere a limbii române ca limbă
străină implică un set de provocări, prima ținând de registrul fonetic. Sunetele și literele prezente doar în alfabetul
nostru, grupările de litere cu o pronunție specifică, plasarea corectă a accentului prezintă un grad sporit de dificultate pentru medicinistul străin. Sunt analizate nevoile
studentului și explorate metode didactice de eficientizare
a procesului de instruire. Scopul lucrării. Argumentarea
eficienței tehnicilor de ascultare, a metodei audio-linguale
în procesul de formare a competențelor fonologice și lexicale în limba română ca limbă străină. Material și metode.
Pentru a forma și a dezvolta competențe fonologice și lexicale în limba română ca limbă străină sunt aplicate un set
de strategii didactice axate pe activități de audiere, de producere și imitare a unor situații simple de comunicare. Rezultate. Implementarea activităților de ascultare, dar și a
metodei audio-linguale este eficientă chiar din faza inițială
a demersului didactic. Audierea activă, realizarea sarcinilor
variate în baza textului audiat, urmate de producerea propriilor contexte sunt activități care suscită interesul studenților și contribuie la asimilarea corectă a unui mesaj
oral. Depășirea dificultăților întâmpinate în pronunție este
însoțită de asimilarea a noi lexeme, structuri gramaticale,
ceea ce permite studentului să participe activ în situații de
comunicare. Concluzii. Competențele fonologice și lexicale
în limba română ca limbă străină sunt valorificate prin implementarea unei diversități de tehnici și metode didactice.
Importantă este adaptarea materialului propus spre studiere la nivelul și nevoile studentului. |
ro_RO |
dc.description.abstract |
Background. The process of studying Romanian as a foreign language involves a lot of challenges, one of them referring to the phonetic register. The most common sounds
in Romanian language, the groups of letters with a specific
pronunciation, the correct accent placement are increasingly difficult for foreign medical students. The student’s needs
are analyzed, and didactic methods are explored to make
the training process more efficient. Objective of the study.
To examine the effectiveness of audition techniques, of the
audio-lingual method in the process of training phonological and lexical skills in Romanian as a foreign language. Material and methods. To form and develop phonological and
lexical skills in Romanian as a foreign language, a group of
didactic strategies focused on listening activities, production and imitation of simple communication situations are
applied. Results. Both listening comprehension strategies
and the audio-lingual method are effective from the initial
phase of the didactic approach. Active listening, carrying
out various tasks based on the listened text, followed by the
production of one’s own contexts are activities that increase
students’ interest and contribute to the correct assimilation
of an oral message. Overcoming the difficulties encountered in pronunciation is accompanied by the assimilation
of new lexemes, grammatical structures, which allows the
student to actively participate in communication situations.
Conclusion. Phonological and lexical skills in Romanian as
a foreign language are valued by implementing a variety of
didactic techniques and methods. It is important to adapt
the material proposed for study to the student’s level and
needs. |
en_US |
dc.publisher |
Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
en_US |
dc.relation.ispartof |
Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
en_US |
dc.subject |
competence |
en_US |
dc.subject |
phonetics |
en_US |
dc.subject |
vocabulary |
en_US |
dc.subject |
didactic method |
en_US |
dc.subject |
Romanian as a foreign language |
en_US |
dc.title |
Valorificarea competențelor fonologice și lexicale în limba română ca limbă străină |
ro_RO |
dc.title.alternative |
Development of phonological and lexical competences in romanian as a foreign language |
en_US |
dc.type |
Other |
en_US |