Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Studiul comparativ al eficienței metodelor interactive de educație pentru sănătatea orală în colectivități organizate de copii

Show simple item record

dc.contributor.author Cojocari, Andreea
dc.contributor.author Rabovilă, Adriana
dc.contributor.author Spinei, Iurie
dc.contributor.author Spinei, Aurelia
dc.date.accessioned 2025-07-01T11:43:56Z
dc.date.available 2025-07-01T11:43:56Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation COJOCARI, Andreea; Adriana RABOVILĂ; Iurie SPINEI și Aurelia SPINEI. Studiul comparativ al eficienței metodelor interactive de educație pentru sănătatea orală în colectivități organizate de copii = Comparative study about the efficiency of interactive methods of oral health education in organized children’s groups. Medicina stomatologică = Journal of Stomatological Medicine. 2024, vol. 2(67), pp. 72-79. ISSN 1857-1328. https://doi.org/10.53530/1857-1328.24.2.09 en_US
dc.identifier.issn 1857-1328
dc.identifier.uri https://doi.org/10.53530/1857-1328.24.2.09
dc.identifier.uri https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/30899
dc.description.abstract Introducere. Educaţia privind sănătatea orală urmăreşte informarea şi dezvoltarea, în rândul populaţiei, a unui comportament igienic, sanogen, în scopul menținerii sănătăţii generale, a sănătăţii orale, dezvoltării armonioase şi fortificării organismului, a adaptării lui la condiţiile mediului ambiant. Scopul lucrării: evaluarea comparativă a eficienței metodelor interactive de educație pentru sănătatea orală în colectivități organizate de copii. Material și metode. A fost efectuat un studiu clinic de tip clinic controlat pe un eșantion de 164 de copii cu vârsta de 12 ani. În funcție de metodele de educație pentru sănătatea orală aplicate, copiii au fost divizați în 2 loturi. Pentru evaluarea eficienței metodelor aplicate de educație pentru sănătatea orală au fost elaborate chestionare, pe care copiii le-au completat individual până și după realizarea programului educational. Rezultate. În rezultatul implementării metodelor interactive de promovare a sănătății orale, cunoştinţele igienice ale copiilor s-au completat, la majoritatea copiilor a crescut nivelul de motivare în autoîngrijirea cavităţii orale și s-a îmbunătățit starea igienei orale, iar valoarea medie a indicelui de igienă orală OHI-S a scăzut cu 0,52 puncte. Concluzii. S-a demonstrat impactul pozitiv al metodelor interactive de educație pentru sănătatea orală în conștientizarea copiilor cu privire la bunele practici de igienă orală. en_US
dc.description.abstract Introduction: Oral health education aims to inform and develop, among the population, a hygienic, sanogenic behavior, in order to maintain general health, oral health, harmonious development and strengthening of the body, its adaptation to the environmental conditions. Aim of the study: to comparatively evaluate the effectiveness of interactive methods of oral health education in groups organized by children. Material and methods. The clinical data of this study is based on the examination of 164 children aged 12. Depending on the oral health education methods applied, the children were divided into 2 groups. In order to evaluate the effectiveness of the applied oral health education methods, questionnaires were developed, which the children completed individually until and after ending the educational program. Results. As a result of the implementation of interactive methods to promote oral health, children’s hygiene knowledge was completed. The level of motivation in self-care of the oral cavity increased and the state of oral hygiene improved. Moreover, the average value of the Oral Hygiene index decreased by 0.52 points.Conclusion. Interactive oral health education methods have a positive impact on children’s awareness of good oral hygiene practices. en_US
dc.publisher Asociaţia Stomatologilor din Republica Moldova, Universitatea de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemiţanu“ en_US
dc.relation.ispartof Medicina Stomatologică en_US
dc.subject oral health en_US
dc.subject children en_US
dc.subject interactive methods en_US
dc.subject oral health education en_US
dc.subject.ddc CZU: 616.314-053.2 en_US
dc.title Studiul comparativ al eficienței metodelor interactive de educație pentru sănătatea orală în colectivități organizate de copii en_US
dc.title.alternative Comparative study about the efficiency of interactive methods of oral health education in organized children’s groups en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics