Abstract:
In the article the author describes the results of the study which was done in the private Stomatologic medical institutions in connection with the patient’s accessibility who solicit Stomatologic assistance through social marketing.
The objective of this study is to elaborate and to apply the specificity of the level and accessibility of the population to the Stomatologic medical services. The results, obtained by the author, permitted him to estimate the level and the potential of the market medical services, to make a scientific argumentation of the real necessity of the Stomatologic services for the population from the urban medium.
În lucrare autorul descrie rezultatele unui studiu efectuat în instituţiile medicale stomatologice private urbane, ce ţine de accesibilitatea pacienţilor ce solicită servicii stomatologice prin prizma marketingului social.
Scopul studiului realizat este de a efectua o evaluare şi a aborda specificul gradului de asigurare şi accesibilitate a populaţiei la servicii medicale stomatologice.
Rezultatele obţinute i-a permis autorului să evidenţieze potenţialul pieţei serviciilor medicale stomatologice pentru a argumenta ştiinţific necesitatea reală de servicii stomatologice populaţiei mediului urban.