Abstract:
Responses to drinking-driving are in many countries viewed today as constituting at least a partial success story. Far too many people are still killed on the roads, but the material reviewed in this work provides persuasive evidence to show that drinking-driving legislation, when energetically enforced, is a highly effective public policy in terms of injuries averted and lives saved. However, these advances in public policy and the public acceptance of their enforcement have not come in a day; they have been made stepwise, and have been guided and supported by a sustained research effort.
Actualmente, politica de preîntîmpinare a conducerii unităţilor de transport în stare de ebrietate în multe state poate fi considerată parţial efectivă. Prea multe persoane încă mai decedează în urma accidentelor rutiere, dar materialele examinate în această lucrare ne prezintă dovezi elocvente ce arată că legislaţia împotriva conducerii unităţilor de transport în stare de ebrietate, cînd este energic transpusă în viaţă, este o politică statală de înaltă eficienţă în planul prevenirii traumelor şi salvării vieţilor omeneşti. Totuşi, aceste succese a politicii statale şi conştientizarea de către societate a necesităţii executării ei n-au fost imediate; ele au fost petrecute treptat prin stimulări permanente şi suport ştiinţific.