Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

SATISFACŢIA PACIENTULUI ÎN CONDIŢIILE SPITALICEŞTI – UN CRITERIU IMPORTANT AL CALITĂŢII SERVICIILOR MEDICALE PRESTATE

Show simple item record

dc.contributor.author Savin, Victor
dc.contributor.author Dondiuc, Iurie
dc.contributor.author Palaria, Rodica
dc.date.accessioned 2019-06-26T15:10:44Z
dc.date.available 2019-06-26T15:10:44Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation SAVIN, Victor, DONDIUC, Iurie, PALARIA, Rodica. Satisfacţia pacientului în condiţiile spitaliceşti – un criteriu important al calităţii serviciilor medicale prestate. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, Vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 212-218. en_US
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6309
dc.description Catedra Sănătate Publică şi Management USMF „N. Testemiţanu” IMSP SCM nr. 1 en_US
dc.description.abstract The quality of health services represents the level of excellence in medical activity, in accordance with the current level of medical knowledge and technology. Avedis Donabedian’s theory is that quality has to be analyzed under three aspects: structure, process and result. Structure is the easiest to be measured, being represented by all the resources of health organization (material, human and financial resources). More difficult is to measure the results of health services, which are expressed by the patient’s health status, the level of satisfaction etc. The measure of the satisfaction level is a subjective aspect, which is variable due to the individual level of culture and the personal perception regarding the individual health or disease status. In the present article, we have totalized and comment the patients’ satisfaction level in relation to the health services done in the Municipal Clinical Hospital nr. 1, in order to find out the main positive aspects, but also the patients’ dissatisfactions concerning the supplied services. Calitatea serviciilor medicale prestate reprezintă gradul de excelenţă obţinut în activitatea medicală, în concordanţă cu nivelul actual al cunoştinţelor şi tehnologiei medicale. Conform teoriei lui Avedis Donabedian, calitatea trebuie analizată sub trei aspecte: aspectul de structura, aspectul procesual şi rezultatul. Aspectul de structura poate fi cel mai uşor măsurată, ea fiind reprezentată de toate resursele unei organizaţii (materiale, umane şi financiare). Însă, cel mai greu pot fi evaluate rezultatele serviciilor medicale prestate, care se exprimă prin starea de sănătate a pacientului, gradul său de satisfacţie etc. Măsurarea gradului de satisfacţie este un aspect subiectiv, care variază în funcţie de 213 gradul de cultură şi de percepţia individuală asupra stării de sănătate, sau boală a individului. În prezentul articol am totalizat şi comentat gradul de satisfacţie al pacienţilor, în raport cu serviciile medicale realizate în cadrul IMSP SCM nr. 1, cu scopul de a surprinde principalele aspecte pozitive, dar şi nemulţumirile pacienţilor. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher CEP "Medicina" en_US
dc.subject pacient en_US
dc.subject conditii en_US
dc.subject spital en_US
dc.subject calitate en_US
dc.subject servicii en_US
dc.subject medical en_US
dc.title SATISFACŢIA PACIENTULUI ÎN CONDIŢIILE SPITALICEŞTI – UN CRITERIU IMPORTANT AL CALITĂŢII SERVICIILOR MEDICALE PRESTATE en_US
dc.title.alternative Patient satisfaction within the hospital conditions – important criteria of quality of the suplied health services en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics