Abstract:
This article proposes various definitions of the concept of autonomy of learning, making
clear the distinction between this concept and the autonomous learning. The notion of autonomy
requires the user's ability to determine its own rules, to identify individualized efficient means of
study of the language, establishing thematic area consistent with the motivational aspect of
learning. Autonomous learning style requires knowledge of the user's individual learning style
and its consistency with the individual teaching style of the teacher. Information necessary to
perform this teaching activity will be collected from the questionnaires by both sides involved in
the instruction. Adequate interpretation of the obtained data is a foundation for developing the
didactic discourse.
Articolul propune diverse definiții ale conceptului de autonomie a învățării, realizând clar
distincția dintre acest concept și cel de învățare autonomă. Noțiunea de autonomie presupune
capacitatea utilizatorului de a stabili propriile reguli, de a identifica modalitățile eficente
propriide studiere a unei limbi, de a stabili arealul tematic în concordanță cu aspectul
motivațional al învățării. Stilul autonom de învățare presupune cunoașterea stilului individual de
învățare a utilizatorului și armonizarea acestuia cu stilul individual de predare a profesorului.
Informațiile necesare realizării acestei activități didactice vor fi colectate din chestionarele
efectuate de ambele părți implicate în procesul de indtruire. Interpretarea sadecvată a datelor
obținute este un fundament pentreu elaborarea discursului didactic.
Description:
Secția Pregătire Preuniversitară, USMF „Nicolae Testemițanu”
Catedra Limba Română și terminologie medicală, USMF „Nicolae Testemițanu”