| dc.contributor.author | Bâlici, Marcel | |
| dc.contributor.author | Bâlici, Nadejda | |
| dc.contributor.author | Chiriac, Argentina | |
| dc.date.accessioned | 2019-06-26T15:43:21Z | |
| dc.date.available | 2019-06-26T15:43:21Z | |
| dc.date.issued | 2013 | |
| dc.identifier.citation | BÂLICI, Marcel, BÂLICI, Nadejda, CHIRIAC, Argentina. Elaborarea discursului didactic în baza arhetipurilor conceptuale europene. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 389-393. | en_US |
| dc.identifier.uri | https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6397 | |
| dc.description | Secția Pregătire Preuniversitară, USMF „Nicolae Testemițanu” Catedra Limba Română și terminologie medicală, USMF „Nicolae Testemițanu” | en_US |
| dc.description.abstract | The article presents some rules of the conceptual structures application of some European projects challenged by autochthonous contemporary education. The essential objective which underlay the European sources consultation was the experience revaluation of the strategies development of the multilingual and multicultural competence acquisition. Pedagogical vision of achieving this objective can be consistent with documents elaborated in the EU. The e-tandem is the experimental method of work during classes. This article contains algorithms of description of elements of the work organization in tandem, to develop methods of achieving the objective, to present the obtained results, to cooperate in order to carry out a joint project. Lucrarea prezintă câteva modalități de aplicare ale structurilor conceptuale ale unor proiecte europene la provăcările învățământului contemporan autohton. Obiectivul esential care a stat la baza consultării surselor europene a fost valorificarea experienței de elaborare a strategiilor de dobândire a competențelor pluriligvisice și multiculturale. Viziunea pedagogică pentru realizarea acestei finalități poate concorda cu documentele elaborateîn cadrul UE. Metoda de lucru experimentată în cadrul orelor de curs estee-tandemul. Articolul conține algoritmi de descriere a elementelor de organizare a lucrului în tandem, de elaborare a metodelor de realizare a sarcinii, de prezentare a rezultatelor obținute, de cooperare pentru efectuarea unui proiect comun. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | CEP Medicina | en_US |
| dc.subject.mesh | Education | en_US |
| dc.title | Elaborarea discursului didactic în baza arhetipurilor conceptuale europene | en_US |
| dc.title.alternative | Development of the didactic discourse on the basis of the European conceptual archetypes | en_US |
| dc.type | Article | en_US |