Abstract:
Pe durata episodului unei boli sau a unei perioade de îngrijiri medicale, un pacient poate fi potențial tratat de o serie de medici și specialiști în diverse medii, incluzând: medicina de urgență, neurochirurgia, anestezie și terapie intensivă, reabilitare. Totodată, pacienții se vor mișca destul de des între zona de diagnostic, zona de tratament și zona de îngrijire regulată și se pot întâlni cu trei ture de personal pe zi, considerând acest fapt un risc de siguranță pentru pacient în fiecare interval. Comunicarea dintre unități și dintre echipele de îngrijire medicală este posibil să nu includă toată informația esențiala sau e posibil să se dea o interpretare incorectă acestei informații. Aceste breșe existente în comunicare pot provoca pacientului întreruperi grave în continuitatea îngrijirilor, un tratament inadecvat și o leziune sau o daună potențială. Scopul studiului a fost estimarea dimensiunilor culturii comunicării personalului medical de profil neurochirurgical. Materiale și metode A fost realizat un studiu transversal prin aplicarea chestionarului standardizat Chestionar privind siguranța pacienților, elaborat de Hospital Survey on Patient Safety, Agency for Healthcare Research and Quality (AHRQ). Au fost înrolați în studiu 141 de lucrători medicali implicați în acordarea asistenței medicale neurochirurgicale din instituții medicale cu secții de profil neurochirurgical. Rezultate obținute Ca rezultat, s-a constatat că există o cooperare foarte bună între compartimentele instituției, care trebuie să lucreze împreuna – 75,9% din personalul intervievat au răspuns ca sunt „de acord”, 11,3% sunt „în dezacord” și 12,8% sunt „indiferenți”. Conform rezultatelor cercetării, s-a determinat că serviciile lucrează în mod coordonat între ele, pentru a presta cele mai bune îngrijiri medicale: 81,1% din cei intervievați au fost „de acord” și doar 7,8% au fost „în A fost pusă întrebarea dacă personalului îi este incomod să lucreze cu personalul din alte servicii sau unități. În acest sens, 34,8% din cei intervievați au răspuns ca sunt „de acord”, 46,1% sunt „în dezacord”, 19,1% fiind „indiferenți”. Concluzii Cultura siguranței pacienților de profil neurochirurgical este asigurată de încurajarea și conștientizarea lucrului în echipă, de coordonarea și comunicarea eficientă la nivelul diferitor sectoare din cadrul instituțiilor. Consolidarea comunicării interpersonale contribuie la creșterea siguranței îngrijirilor medicale și a calității serviciilor acordate pacienților în instituțiile medicale.