USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/15056
Title: An overview of human resources in the cosmetology service industry
Other Titles: Profilul resurselor umane în domeniul serviciilor de cosmetologie
Authors: Nedelciuc, Boris
Beţiu, Mircea
Gogu, Vladislav
Nedelciuc, Ana
Keywords: cosmetology;human resources profile
Issue Date: 2020
Publisher: Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova
Citation: NEDELCIUC, Boris, BEŢIU, Mircea, GOGU, Vladislav, NEDELCIUC, Ana. An overview of human resources in the cosmetology service industry = Profilul resurselor umane în domeniul serviciilor de cosmetologie. In: Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book. Chișinău: [s. n.], 2020, p. 299.
Abstract: Background. A comprehensive investigation of staff working in the cosmetology service industry has never been done. This is why government intervention aimed at maintaining quality assurance is crucial. Objective of the study. Evaluation of the proficiency level of human resources working in the cosmetology service industry for guideline development and streamlining of the industry. Material and Methods. A descriptive and selective study has been done which includes 93 records of cosmetologists admitted for quality assurance expertise. Records were assessed using the following research tool: "Evaluation grid for record analysis." Results. There are 13 times more cosmetologists working in the private sector compared to the public sector. Most cosmetologists are women (87%), among which a majority (62%) are between 36 and 49 years old. While a preponderant number of specialists (92%) are graduates from the General Medicine Faculty, only half of them (50%) have received residency training in dermatology. It remains unclear why 2% of hired staff have no higher medical education whatsoever, and 8% haven't followed a residency training programme in any field of medicine. Conclusion. All the contraventions mentioned above can be avoided through strict compliance with the legislation in place, as well as the development of an efficient algorithm of control for relevant national institutions such as: line ministries, national agency of public health, state fiscal service. Introducere. O expertiză amplă asupra resurselor umane implicate în prestarea serviciilor de cosmetologie din Republica Moldova lipseşte. Deducem necesitatea unor intervenţii din partea statului, în vederea menţinerii standardelor de siguranță. Scopul lucrării. Evaluarea unor particularităţi ale profilului resurselor umane, implicate în prestarea serviciilor de cosmetology, în vederea elaborării unor recomandări pentru optimizarea domeniului respectiv de activitate. Material și Metode. A fost realizat un studiu descriptiv, selectiv, eşantionul de cercetare fiind compus din 93 de dosare, depuse în scopul expertizării competenţelor profesionale în domeniul cosmetologiei. În acest sens, a fost utilizat următorul instrument de cercetare: „Grilă de evaluare pentru analiza dosarelor”. Rezultate. Numărul cosmetologilor care activează în sectorul privat este de circa 13 ori mai mare comparativ cu numărul celor care muncesc în sectorul public. Reprezentantele sexului feminin domină semnificativ (87%) prestarea serviciilor de cosmetologie, cele mai multe dintre acestea (62%) având vârste între 36 şi 49 de ani. Cei mai mulţi cosmetologi (92%) au absolvit Facultatea Medicină Generală. Trebuie să precizăm însă și faptul că doar jumătate dintre ei (50%) au pregătire postuniversitară în dermatologie. Nu este clar, în baza căror acte au fost acceptaţi în câmpul muncii persoanele fără studii medicale superioare (2%), respectiv fără studii medicale postuniversitare (8%). Concluzii. Fenomenele menţionate mai sus pot fi evitate prin respectarea cu stricteţe a legislaţiei în vigoare şi elaborarea unui mecanism eficient de control din partea instituţiilor abilitate ale statului: ministerul de resort, ANSP, inspectoratul fiscal, poliţia economică.
URI: https://stiinta.usmf.md/sites/default/files/inline-files/Abstract%20Book.%20CULEGERE%20DE%20REZUMATE%20.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/15056
Appears in Collections:Congresul consacrat aniversării a 75-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 21-23 octombrie 2020: Abstract book

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
299_ABSTRACT_BOOK_Culegere_de_rezumateABSTRACT_BOOK_Culegere_de_rezumate.pdf170.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback