|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- ANALE ȘTIINȚIFICE USMF “NICOLAE TESTEMIȚANU”
- Anale științifice USMF “Nicolae Testemițanu”, 2013, Ediția a XIV-a
- Volumul 2
- Medicină socială și management
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/6310
Title: | STRATEGII ŞI METODE DE TRANSFORMARE A CULTURII ORGANIZAŢIONALE DIN INSTITUŢIILE MEDICALE |
Other Titles: | The strategies and methods of transformation of medical institutions culture |
Authors: | Globa, Nina |
Keywords: | strategii;cultura;institutie;medical |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | CEP "Medicina" |
Citation: | GLOBA, Nina. Strategii şi metode de transformare a culturii organizaţionale din instituţiile medicale. In: Anale Științifice ale IP USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 14-a. Chișinău: CEP Medicina, 2013, Vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 223-228. |
Abstract: | Every medical institution has his organizational culture that can strongly influence the
organization’s potential for success or failure. Over the last decade the interest in organizational
culture has increased.
Changing a culture is a large-scale commitment because every organization’s culture
comprises an interlocking set of goals, roles, processes, values, communication practices,
attitudes and assumptions. These are the organizational tools needed to be put into action for
great results. The institutions which have embraced organizational culture change show a
positive increase in their employee engagement, attraction of new customers and boosting their
revenues.
There are different strategies and methodologies specifically dedicated to organizational
culture change. Some of them are described in this paper. Also, are mentioned several
requirements for successful culture change.
Fiecare instituţie medicală îşi are propria sa cultură organizaţională, care-i poate influenţa
puternic succesul sau eşecul. În ultimul deceniu, interesul privind cultura organizaţională a
crescut.
Schimbarea culturii reprezintă o activitate de anvergură, deoarece cultura fiecărei
224
organizaţie cuprinde un set de obiective, roluri, procese, valori, practici de comunicare, atitudini
şi ipoteze. Acestea reprezintă instrumentele necesare de a fi puse în aplicare, pentru atingerea
rezultatelor dorite. Instituţiile care au mers pe calea schimbării culturii organizaţionale au obţinut
rezultate pozitive în sporirea angajamentului personalului, atragerea de noi clienţi şi creşterea
veniturilor.
Există diverse strategii şi metode dedicate în mod special schimbării culturii
organizaţionale. Unele dintre acestea sunt reflectate în lucrare. De asemenea, sunt menţionate un
şir de cerinţe pentru schimbarea cu succes culturii. |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/6310 |
Appears in Collections: | Medicină socială și management
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|