USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/19099
Title: Methods of assimilation of the Romanian language vocabulary by foreign students
Other Titles: Metode de asimilare a lexicului românesc de către studenții străini
Authors: Vîntu, Victoria
Busuioc, Aliona
Keywords: foreign language;vocabulary;didactic strategies
Issue Date: 2021
Publisher: Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova
Citation: VÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona. Methods of assimilation of the Romanian language vocabulary by foreign students = Metode de asimilare a lexicului românesc de către studenții străini. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 498. ISBN 978-9975-82-223-7.
Abstract: Background. A modern didactic approach involves the functional integration of the student's skills and attitudes and presents attractiveness and originality. The teacher uses formative teaching strategies that contribute to the efficiency of the educational process. Objective of the study. The purpose is to analyze the process of study Romanian as a foreign language and to identify effective teaching strategies in assimilating vocabulary and developing students' communication skills. Material and Methods. The methods of investigation are theoretical and praxiological: scientific documentation, analysis, observation and questionnaire. The active-participatory teaching strategies implemented in order to form students' language and communication skills are identified and analyzed. Results. The primary factor that ensures efficient and fast language assimilation is motivation. Thus, in order to maintain the interest for the studied language, a teacher diversifies the arsenal of teaching methods and strategies, connecting the offered contents to the student's needs. The first step is to establish a lexical minimum to be assimilated, opting for lexemes with an increased frequency in everyday communication, included in the basic vocabulary unaffected by the dynamics of the Romanian language. The next step is to choose the materials and teaching means that will make it easier to assimilate the provided information. Conclusion. The process of teaching-learning the Romanian as a foreign language is a continuous one. It exceeds the limits of the classroom. The competencies assimilated during the lesson will be developed through constant integration in the Romanian linguistic environment.
Introducere. Un demers didactic modern presupune integrarea funcțională a aptitudinilor și atitudinilor studentului și se remarcă prin atractivitate și originalitate. Profesorul apelează la strategii didactice formative ce contribuie la eficientizarea procesului educațional. Scopul lucrării. Scopul propus vizează analiza procesului de predare-învățare a limbii române ca limbă străină și identificarea strategiilor didactice eficiente în asimilarea vocabularului și valorificarea competenței de comunicare a studenților. Material și Metode. Metodele de investigație utilizate sunt teoretice și praxiologice: documentarea științifică, analiza, observația, chestionarul. Sunt identificate și analizate strategiile didactice activparticipative implementate în scopul formării competențelor lingvistice și de comunicare ale studenților. Rezultate. Factorul primordial care asigură asimilarea eficientă și rapidă a limbii este motivația. Astfel, pentru a menține mereu viu interesul pentru limba studiată, un cadru didactic diversifică arsenalul de metode și strategii didactice utilizate, racordând conținuturile oferite la necesitățile studentului. Primul pas reprezintă stabilirea unui minim lexical ce urmează a fi asimilat, optându-se pentru lexeme cu o frecvență sporită în comunicarea cotidiană, incluse în vocabularul de bază neafectat de dinamica limbii române. Următorul pas este selectarea materialelor și a mijloacelor didactice, care vor eficientiza asimilarea informației oferite. Concluzii. Procesul de predare-învățare a limbii române ca limbă străină este unul continuu. Acesta depășește limitele sălii de curs. Competențele asimilate în cadrul lecției vor fi valorificate prin integrarea constantă în mediul lingvistic românesc.
metadata.dc.relation.ispartof: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021
URI: https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf
http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/19099
ISBN: 978-9975-82-223-7
Appears in Collections:Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: Abstract book

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
498_METHODS_OF_ASSIMILATION_OF_THE_ROMANIAN_LANGUAGE_VOCABULARY_BY_Vintu_Busuioc.pdf429.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback