|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29875
Title: | Sindromul „Burn-out” la studenții medici |
Other Titles: | Burnout syndrome among medical students |
Authors: | Rîbacova, Alina Nicolaeva, Evghenia Gheorghiu, Anton Butuc, Maria |
Keywords: | “Burn-out” syndrome;medical students;stress |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | RÎBACOVA, Alina; NICOLAEVA, Evghenia; GHEORGHIU, Anton; BUTUC, Maria. Sindromul „Burn-out” la studenții medici = Burnout syndrome among medical students. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 876. ISSN 2345-1467 |
Abstract: | Introducere. Sindromul „Burnout” rămâne o problemă importantă cu care se întâlnește fiecare student, dar în special sunt afectați studenții-medici. Starea emoțională a unui
student poate fi afectată nu numai de lecțiile extenuante, ci
și de așteptările mari de la părinți, profesori și de cerințele
ridicate față de sine. Scopul lucrării. Identificarea cauzelor
de apariție a sindromului dat la studenții-medici și elucidarea modalității de rezolvare a acestei probleme. Material și
metode. A fost lansat un chestionar anonim pentru studenții USMF „Nicolae Testemițanu” de la diferite facultăți,
ani de studii și vârste, cu întrebări referitoare la starea
emoțională a lor. A fost studiată literatura privind statistica
altor cercetări. Rezultate. În trei zile după lansarea chestionarului s-au obținut 102 răspunsuri, cu evidențierea studenților de la diferite facultăți ale USMF „Nicolae Testemițanu”: Medicina nr.1 (Specialități: Medicina Generală, Optometrie, Fiziokinetoterapie și Reabilitare); Stomatologie
și Farmacie. Așadar, studenții au fost clasificați pe diferite
grupe, având în vedere vârsta, sexul și anul de studii. Statistica cercetării noastre a constatat că 27,5% de persoane
se confruntă cu stresul academic în fiecare zi, 13,7% sunt
întotdeauna calmi, iar restul (58,9%) se confruntă cu stres
și anxietate înainte de fiecare totalizare sau examen, ceea ce
duce, cu timpul, la scăderea motivației, la crize de apatie și
la pierderea dorinței de a studia. Concluzii. Putem presupune că sindromul „Burn-out” apare ca unul dintre efectele
secundare ale stresului sever și ale crizelor de apatie, din
cauza așteptărilor mari și a dezamăgirilor suplimentare, din
cauza admiterii involuntare la Universitatea de Medicină. Background. The burnout syndrome remains a significant
issue encountered by every student, but medical students
are more affected. A student’s emotional state can be affected not only by exhausting lessons but also by high expectations from parents, teachers, and self-imposed demands.
Objective of the study. Analyzing the causes of the onset
of this syndrome in medical students and finding a solution
to this problem. Material and methods. An anonymous
questionnaire was distributed among students of various
faculties, years of study, and ages at the Nicolae Testemițanu
University containing questions regarding their emotional
state. Literature on the statistics of another research was
reviewed. Results. Within three days of launching the questionnaire, 102 responses were received, including students
from various faculties of the Nicolae Testemițanu University:
Medicine No.1 (specialties: General Medicine, Optometry,
Physiotherapy and Rehabilitation), Dentistry and Pharmacy. Additionally, students were grouped according to age,
gender, and year of study. The research statistics indicated
that 27.5% of individuals face academic stress every day,
13.7% are always calm, while the rest (58.9%) experience
stress and anxiety before each final exam or assessment,
leading over time to decreased motivation, apathy crises,
and loss of desire to study. Conclusion. We can assume that
the “Burn-out” syndrome arises as one of the secondary effects of severe stress and apathy crises, due to unjustifiably
high expectations and additional disappointments, especially within the specialty or due to involuntary admission
to medical University. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29875 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|