|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29883
Title: | Dezvoltarea gândiri critice în era digitală la mediciniști în vederea însușirii limbajului de specialitate într-o limbă străină |
Other Titles: | Developing critical thinking in the digital era in medical students in order to acquire specialty terms in a foreign language |
Authors: | Sîrghi, Angela |
Keywords: | critical thinking;specialty terms;foreign language;medical students |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | SÎRGHI, Angela. Dezvoltarea gândiri critice în era digitală la mediciniști în vederea însușirii limbajului de specialitate într-o limbă străină = Developing critical thinking in the digital era in medical students in order to acquire specialty terms in a foreign language. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 884. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. În era digitală, gândirea critică și competențele lingvistice sunt esențiale pentru studenții mediciniști. Însușirea limbajului de specialitate într-o limbă
străină îmbunătățește comunicarea internațională și deschide accesul la resurse academice și clinice. Combinarea acestor competențe prin tehnologia digitală oferă studenților mediciniști un avantaj competitiv semnificativ.
Scopul lucrării. Analiza și identificarea metodelor eficiente pentru dezvoltarea gândirii critice la mediciniști, în
contextul însușirii limbajului de specialitate într-o limbă
străină, cu accent pe îmbunătățirea competențelor lingvistice, competențelor digitale și a capacității de evaluare a informațiilor de specialitate. Material și metode. În studiul
respectiv au fost aplicate următoarele metode de cercetare:
analiza, sinteza și deducția prin consultarea unui șir de publicații, vizând dezvoltarea gândirii critice în era digitală la
studenții mediciniști în însușirea limbajului de specialitate
în limba străină. Rezultate. Abilitatea mediciniștilor de a
analiza și evalua informațiile medicale disponibile online
și capacitatea de a lua decizii informate bazate pe date și
dovezi a sporit datorită dezvoltării gândirii critice în contextul digitalizării. Totodată procesul de învățare a limbajului
de specialitate în limba străină a fost facilitat de adaptarea
și utilizarea eficientă a TIC și a platformelor educaționale.
Concluzie. Dezvoltarea gândirii critice și a competențelor
lingvistice în era digitală la mediciniști este esențială pentru
comunicare internațională și acces la resurse academice și
clinice. Abilitatea de a analiza și evalua informațiile medicale disponibile online și de a lua decizii informate bazate
pe dovezi a fost îmbunătățită, astfel studenții mediciniști obțin un avantaj competitiv semnificativ, fiind mai bine
pregătiți pentru provocările unui mediu profesional globalizat. Background. In the digital age, critical thinking and language skills are essential for medical students. Acquiring
specialty terms in a foreign language improves international communication and opens access to academic and clinical
resources. Combining these skills through digital technology
gives medical students a significant competitive advantage.
Objective of the study. Analysis and identification of effective methods for critical thinking development of medical
students, in the context of specialty terms acquisition in a
foreign language, with an emphasis on improving linguistic
skills, digital skills and the ability to evaluate specialized information. Material and methods. The following research
methods were applied: analysis, synthesis and deduction
by consulting a series of publications, aimed at developing
critical thinking in the digital age in medical students in acquiring specialty terms in a foreign language. Results. The
ability of medical students to analyze and evaluate medical
information available online and to make informed decisions based on data and evidence has increased due to the
development of critical thinking in the context of digitization. At the same time, the process of learning the foreign
language specialty terms was facilitated by the adaptation
and efficient use of ICT and educational platforms. Conclusion. Developing critical thinking and language skills in the
digital age in medical students is essential for international communication and access to academic and clinical resources. The ability to analyze and evaluate medical information available online and make informed decisions based
on evidence has been improved, thus medical students gain
a significant competitive advantage, being better prepared
for the challenges of a globalized professional environment |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29883 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|