|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29884
Title: | Avantajele aplicării materialelor suplimentare în predarea vocabularului medical |
Other Titles: | Advantages of using supplementary materials in teaching medical vocabulary |
Authors: | Mihalachi, Ina |
Keywords: | research;interactive activities;medical vocabulary |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | MIHALACHI, Ina. Avantajele aplicării materialelor suplimentare în predarea vocabularului medical = Advantages of using supplementary materials in teaching medical vocabulary. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 885. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. Profesorii care predau limbajul medical specific, constată că activitățile propuse nu sunt suficiente
pentru însușirea eficientă a materialului în cadrul lecțiilor
practice, acestea fiind învechite și inoportune pentru a face
față tuturor rigorilor si necesităților de comunicare ale studenților, în special în cazul achiziționării vocabularului medical englez, la diferite specialități. Scopul lucrării. Scopul
studiului constă în a propune sarcini și activități relevante
de comunicare, care ar putea fi utilizate și adaptate pentru
învățarea și consolidarea limbajului de specialitate. Materiale si metode. Cercetarea a fost divizată în trei secțiuni. În
prima parte a fost realizată o prezentare generală a materialelor și activităților, în a doua au fost oferite modele practice
de utilizare, dar și succesiunea implementării lor in timpul
seminarelor. Iar la final au fost prezentate comparativ rezultatele la însușirea vocabularului specific în 2 grupuri a
cîte 10 cursanți: cu și fără utilizarea activităților interactive. Rezultate. Gradul de asimilare a vocabularului medical,
după utilizarea materialelor adiționale, a fost semnificativ
mai mare. Astfel, într-un grup de 10 studenți, rezultatele
testelor formative a fost în medie de 32 puncte din 40, ca
urmare a achiziționării vocabularului medical englez, prin
intermediul materialelor complementare, în comparație cu
28 de puncte din 40 în cazul în care profesorul a folosit doar
manualul de curs. Concluzii. Lucrarea a demonstrat modul
în care situațiile din viața reală, studiile de caz, video-urile
tematice pot fi exploatate în mod eficient, ca materiale suplimentare, pentru a stimula interesul studenților în sala de
curs și pentru a asigura o mai bună motivație și o participare activă a studenților Background. Professors teaching specific medical language
observe that the activities proposed are not sufficient for
the efficient acquisition of material during practical lessons.
These activities are outdated and inadequate to meet all the
communication requirements and needs of students, especially when acquiring medical English vocabulary across
different specialties. Objective of the Study. The aim of this
study is to propose relevant communication tasks and activities that could be used and adapted to enhance the learning and consolidation of specialized language. Material and
methods. The research was divided into three sections.
The first part provided a general overview of the materials
and activities. The second part offered practical models of
their use and the sequence of their implementation during
seminars. Finally, comparative results on the acquisition of
specific vocabulary in two groups of 10 participants each—
using and not using interactive activities—were presented.
Results. The assimilation of medical vocabulary significantly improved after the use of additional materials, compared
to before their application. In a group of 10 students, the average score on formative tests for the acquisition of medical
English vocabulary through supplementary materials was
32 out of 40, compared to 28 out of 40 when the teacher
relied solely on the course manual. Conclusion. The study
demonstrated how real-life situations, case studies, and thematic videos can be effectively exploited as supplementary
materials to stimulate student interest in the classroom,
ensuring better motivation and active participation. K |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29884 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|