|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29885
Title: | Rolul competenței de gândire critică la orele de limbă străină |
Other Titles: | The role of critical thinking skills in foreign language classes |
Authors: | Panciuc, Liliana David, Ala Voloșciuc, Veronica |
Keywords: | critical thinking;critical thinking skills;reasoning |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | PANCIUC, Liliana; DAVID, Ala; VOLOȘCIUC, Veronica. Rolul competenței de gândire critică la orele de limbă străină = The role of critical thinking skills in foreign language classes. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 886. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. Gândirea critică reprezintă un concept actual în domeniul educației, fiind considerată esențială în era
inteligenței artificiale. Competența de gândire critică presupune producerea unor raționamente argumentate, logice și
bine gândite. Gândirea critică este un proces cognitiv care
se caracterizează printr-un mod de a gândi în care persoana evită să accepte argumente și concluzii per se, ci are o
atitudine care implică punerea la îndoială și analiza riguroasă a acestora. Această competență implică utilizarea unor
dovezi, standarde, criterii de analiză pentru a susține sau
respinge un anumit argument sau concluzie. Scopul lucrării. Analiza rolului competenței de gândire critică la orele
de limbă străină și evidențierea metodelor de dezvoltare a
competențelor de gândire critică. Material și metode. Analiza și sinteza literaturii de specialitate a permis elucidarea
avantajelor competenței de gândire critică. Au fost selectate
activități de dezvoltare a competenței de gândire critică și
incluse în fișiere. Rezultate. Gândirea critică reprezintă un
proces metacognitiv care are la bază premise socio-culturale, filosofice, religioase, etc. Dezvoltarea competenței de
gândire critică la orele de limbă străină este într-o legătură
strânsă cu sistemul propriu de valori al studentului, având
un impact favorabil asupra procesului de predare-învățare.
Concluzie. Valoarea practică a competenței de gândire critică este incontestabilă. În cadrul orelor de limbă străină,
competența de gândire critică ajută studenții să analizeze
fenomenele, procesele și studiile de caz atât prin prisma
experiențelor și cunoștințelor generale, cât și raportând-le
la sistemul propriu de cunoștințe și valori. Competența de
gândire critică contribuie la dezvoltare. Background. Critical thinking is a current concept in the
field of education, considered essential in the age of artificial intelligence. Critical thinking skills involve the production of carefully considered, logical, and well-thought-out
reasoning. Critical thinking is a cognitive process characterized by a way of thinking in which the person avoids accepting arguments and conclusions at face value but instead
adopts an attitude that involves questioning and rigorously
analyzing them. Critical thinking skills involve the use of evidence, standards, and criteria of analysis to support or refute a particular argument or conclusion. Objective of the
study. To analyze the role of critical thinking in foreign language classes and highlight methods for developing critical
thinking skills. Material and methods. A literature review
was carried out to elucidate the advantages of critical thinking skills. Activities for developing critical thinking skills
were selected and included in the files. Results. Critical
thinking is a metacognitive process based on socio-cultural,
philosophical, religious, etc., premises. The development of
critical thinking skills in foreign language classes is closely
related to the student’s own value system, having a favorable impact on the teaching-learning process. Conclusion.
The practical value of critical thinking skills is undeniable.
In foreign language classes, critical thinking skills help
students analyze phenomena, processes, and case studies
through the prism of general experiences and knowledge, as
well as by relating them to their own system of knowledge
and values. Critical thinking skills contribute to the development of analytical reasoning, facilitating the decision-making process. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29885 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|