|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29895
Title: | Optimizarea lucrului în grup: strategii eficiente de evaluare în predarea limbii engleze ca limbă străină |
Other Titles: | Optimizing group work: effective assessment strategies in teaching EFL |
Authors: | Cazac, Viorica |
Keywords: | Group work;collaborative learning;assessment strategies;effective assessment design |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Instituţia Publică Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | CAZAC, Viorica. Optimizarea lucrului în grup: strategii eficiente de evaluare în predarea limbii engleze ca limbă străină = Optimizing group work: effective assessment strategies in teaching EFL. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 896. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. Lucrul în grup, cunoscut și sub denumirea de
învățare colaborativă, implică studenții care lucrează împreună la sarcini fără supravegherea directă a profesorului.
Evaluarea eficientă a lucrului în grup este esențială pentru
învățarea și motivarea studenților, dar totodată prezintă
mai multe provocări. Scopul studiului. Acest studiu își propune să evidențieze importanța evaluării corecte a lucrului
în grup, să examineze diverse strategii de evaluare pentru a îmbunătăți avantajele lucrului în grup și să abordeze
provocările unei evaluări echitabile. Material și metode.
Studiul examinează principiile evaluării eficiente a lucrului
în grup, referindu-se la criteriile Assessment Reform Group
și diferențiază între evaluările sumative și formative. Au fost
revizuite diverse metode de evaluare, inclusiv notele profesorilor, autoevaluarea și evaluarea de către colegi, precum și
rubricile de evaluare. Rezultate. Designul eficient al evaluării promovează obiective de învățare clare, implicarea activă
a studenților și sarcini autentice. Evaluarea formativă oferă
feedback continuu, în timp ce evaluarea sumativă evaluează
învățarea la sfârșitul instruirii. Criteriile de evaluare echilibrează contribuțiile individuale cu performanța grupului,
concentrându-se pe generarea de idei, ascultarea respectuoasă, distribuirea echitabilă a sarcinilor și comunicarea
eficientă pentru evaluarea procesului, incluzând creativitatea, motivația, atingerea obiectivelor de învățare și claritatea. Evaluările bine concepute facilitează rezultate valoroase ale învățării și îmbunătățesc dinamica lucrului în grup.
Concluzii. Deși lucrul în grup oferă beneficii educaționale
semnificative, evaluarea echitabilă necesită strategii bine
concepute care să ia în considerare atât metodele formative,
cât și cele sumative, contribuțiile individuale și de grup, precum și echilibrul între evaluarea procesului și a produsului. Background. Group work, also known as collaborative
learning, involves students working together on tasks without direct teacher supervision. Effective assessment of
group work is essential for student learning and motivation,
but it presents several challenges. Objective of the Study.
This study aims to highlight the importance of correct assessment for group work, explore various assessment
strategies to enhance group work benefits, and address
challenges in fair evaluation. Material and methods. The
study examines the principles of effective group work assessment, referencing the Assessment Reform Group’s criteria, and distinguishes between summative and formative
assessments. Various assessment methods were reviewed,
including teacher marks, peer and self-assessment, and rubrics. Results. Effective assessment design promotes clear
learning goals, student involvement, and authentic tasks.
Formative assessment provides ongoing feedback, while
summative assessment evaluates learning at the end of
instruction. Assessment criteria should balance individual
contributions with group performance, focusing on idea
generation, respectful listening, fair work distribution, and
effective communication for process assessment. Product
assessment criteria include creativity, motivation, learning
objectives achievement, and clarity. Assessment methods
such as combined group and individual marks, peer and
self-assessment, and rubrics are essential for fair evaluation. Properly designed assessments facilitate valuable
learning outcomes and enhance group work dynamics. Conclusion. While group work offers significant educational
benefits, fair assessment requires well-designed strategies
considering both formative and summative methods, individual and group contributions, and the balance between
process and product evaluation. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29895 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|