|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova
- Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/29903
Title: | Calitatea colecțiilor Bibliotecii Științifice Medicale prin prisma asigurării informaționale a procesului de instruire medicală |
Other Titles: | The quality of the Health Sciences Library collections as an informational support for medical education |
Authors: | Dobrea, Olesea Karnaeva, Liubovi |
Keywords: | library collections;information assurance;library collection quality;HSL |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu” din Republica Moldova |
Citation: | DOBREA, Olesea; KARNAEVA, Liubovi. Calitatea colecțiilor Bibliotecii Științifice Medicale prin prisma asigurării informaționale a procesului de instruire medicală = The quality of the Health Sciences Library collections as an informational support for medical education. In: Revista de Ştiinţe ale Sănătăţii din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2024, vol. 11(3), an. 2, p. 904. ISSN 2345-1467. |
Abstract: | Introducere. Calitatea resurselor informaționale ale Bibliotecii Științifice Medicale (BȘM) în condițiile moderne de
dezvoltare a societății informaționale este un factor de mare
importanță pentru procesul de instruire, cercetare și practică medicală în RM. Scopul lucrării. Evaluarea colecțiilor
BȘM sub aspect calitativ pentru a determina relevanța și
fiabilitatea acestora în raport cu profilul instituției. Material și metode. În vederea realizării studiului s-au aplicat
metode de cercetare calitative și cantitative: ancheta, analiza și interpretarea datelor colectate, sinteza statistică, observarea, interviul, compararea. Au fost aplicate metode
bibliometrice, analizate rapoartele statistice anuale și cele
de activitate, analizat fișierul refuzurilor. Rezultate. Dezvoltarea constantă și actualizarea colecției bibliotecii corespunde profilului bibliotecii și necesităților de informare
ale utilizatorilor. Unul dintre factorii care determină calitatea colecțiilor BȘM este studierea constantă și direcționată a necesităților utilizatorilor reali și potențiali, precum
și anticiparea solicitărilor care pot veni de la cadrele didactice ale instituției, studenți, rezidenți, studenți doctoranzi,
ținând cont de Disciplinele de studiu. Pentru a înțelege mai
bine necesitățile beneficiarilor, BȘM a efectuat sondaje care
au implicat utilizatorii, a studiat cererile de informare conform buletinelor de cerere, a urmărit comportamentul informațional al utilizatorului, a observat și a identificat cele
mai solicitate publicații în sălile cu acces liber la raft și a
monitorizat piața de carte națională și internațională (ofertele editurilor de profil). Concluzii. BȘM își dezvoltă colecțiile conform statutului de bibliotecă științifică, iar tezaurul informațional este unul relevant, de actualitate și fiabil.
Domeniul medicinei este în continuă dezvoltare, ceea ce
impune specialiștilor în domeniu să se formeze profesional sistematic, resursele informaționale constituind suportul
de bază pentru aceștia, iar calitatea învățământului superior medical depinde în mare măsură de calitatea resurselor
informaționale care sunt puse la dispoziția viitorilor specialiști. Background. In the current conditions of evolution of the
information society, the quality of the information resources of the Health Sciences Library (HSL) is an essential factor for the higher medical education, research and medical
practice in the Republic of Moldova. Objective of the study.
Evaluation of the HSL’s collections from a quality point of
view to determine their relevance and reliability for the
institution’s profile. Material and methods. The research
was done based on the quantitative and qualitative methods: survey, analysis and interpretation of collected data,
statistical synthesis, observation, interview, comparison.
Bibliometric methods were applied, the annual statistical
and activity reports were analyzed, the file of refusals was
researched. Results. The constant development and updating of the library collection corresponds to the profile of the
library and the information needs of the users. One of the
areas that determines the quality of HSL collections is the
constant and aimed study of the needs of real and potential
users, as well as the anticipation of requests that may come
from the teaching staff of the institution, students, residents
and doctoral students, in the light of the studied Disciplines.
To better understand the needs of users, HSL organized user
surveys, studied information requests according to book request forms, observed and identified the most demanded
ones in reading rooms with free access to books and monitored the national and international book market (offers of
specialized publishers). Conclusion. The HSL grows its collections in accordance with its status as a scientific library,
and the information treasure is significant, up-to-date and
trusty. Medicine is a constantly advancing field and medical
professionals should integrate lifelong learning into their
career routines, the main support for which is information
resources, and the quality of higher medical education depends on the quality of information resources that are provided to future specialists. |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 16-18 octombrie, 2024 |
URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/inline-files/MJHS_11_3_2024_anexa2__site.pdf http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/29903 |
ISSN: | 2345-1467 |
Appears in Collections: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova : Moldovan Journal of Health Sciences 2024 Vol. 11, Issue 2
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|