|
|
- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- Congresul consacrat aniversării a 80-a de la fondarea Universității de Stat de Medicină și Farmacie „Nicolae Testemițanu” din Republica Moldova
- Congresul consacrat aniversării a 80-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 20-22 octombrie 2025: Abstract book
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/32369
| Title: | INTEGRAREA LIMBII ROMÂNE ŞI A TERMINOLOGIEI MEDICALE ÎN FORMAREA MEDICINIŞTILOR STRĂINI: ABORDĂRI INTERACTIVE ŞI EFICIENTE |
| Other Titles: | INTEGRATION OF THE ROMANIAN LANGUAGE IN THE TRAINING OF FOREIGN MEDICAL STUDENTS: INTERACTIVE AND EFFECTIVE APPROACHES |
| Authors: | Driga, Ina |
| Keywords: | medical terminology;integrated teaching;interactive methods |
| Issue Date: | 2025 |
| Publisher: | |
| Citation: | Driga, Ina. INTEGRAREA LIMBII ROMÂNE ŞI A TERMINOLOGIEI MEDICALE ÎN FORMAREA MEDICINIŞTILOR STRĂINI: ABORDĂRI INTERACTIVE ŞI EFICIENTE = INTEGRATION OF THE ROMANIAN LANGUAGE IN THE TRAINING OF FOREIGN MEDICAL STUDENTS: INTERACTIVE AND EFFECTIVE APPROACHES. In: Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences. 2025, vol. 12, Nr. 3/2025, anexa 2, p. 639. ISSN 2345-1467. |
| Abstract: | Introducere. În acest articol analizăm metodele interactive, evidenţiind rolul învăţării centrate pe student şi al resurselor autentice în procesul de formare a mediciniştilor străini. Este necesară dezvoltarea unor strategii didactice, care să combine predarea limbii cu introducerea graduală a terminologiei medicale. Scop. Scopul prezentei lucrări este de a evidenţia importanţa integrării limbii române şi a terminologiei medicale în procesul educaţional, prin aplicarea unor metode didactice interactive şi eficiente. Material şi metode. Documentarea a inclus studii de specialitate, manuale pentru studenţi străini, glosare medicale bilingve, fişe de lucru, materiale audiovizuale autentice şi platforme educaţionale interactive. De asemenea, au fost aplicate următoarele metode didactice: metoda comunicativă, metoda exerciţiului, învăţarea prin colaborare, resurse digitale etc. Rezultate. Aplicarea metodelor interactive a generat o serie de rezultate pozitive, observabile atât în evoluţia competenţelor lingvistice, cât şi în creşterea motivaţiei şi a implicării în procesul educaţional al studenţilor. Am constatat următoarele: - îmbunătăţirea semnificativă a vocabularului medical activ; - dezvoltarea abilităţilor de comunicare me-dic-pacient în limba română; - formarea unei atitudini pozitive faţă de limba română şi faţă de importanţa ei în cariera medicală; Integrarea terminologiei medicale, contribuie la pregătirea profesională şi la integrarea lingvistică a medi-ciniştilor străini în mediul academic şi clinic. Concluzii. Rezultatele obţinute confirmă eficienţa abordărilor didactice moderne, care pun accent pe învăţarea activă, pe contextua-lizarea vocabularului medical şi pe crearea unor situaţii de comunicare. Studenţii capătă încredere în capacitatea lor de a interacţiona în limba română, în medii clinice. Introduction. We analyze interactive methods, highlighting the role of student-centered learning and authentic resources in the training process of foreign medical professionals. It is necessary to develop teaching strategies that combine language teaching with the gradual introduction of medical terminology. Objective. The purpose of this paper is to highlight the importance of integrating the Romanian language into the educational process, through the application of interactive and efficient teaching methods. Material and methods. The documentation included specialized studies, textbooks for foreign students, bilingual medical glossaries, worksheets, authentic audiovisual materials and interactive educational platforms. The following didactic methods were also applied: communicative method, exercise method, collaborative learning, digital resources, etc. Results. The application of interactive methods generated a series of positive results, observable both in the evolution of linguistic skills, and in the increase of motivation and involvement in the educational process of students. We found the following: - significant improvement of active medical vocabulary; - development of doctor-patient communication skills; - formation of a positive attitude towards the Romanian language and its importance in the medical career; - Integration of medical terminology contributes to the professional training and linguistic integration of foreign medical professionals in the academic and clinical environment. Conclusion. The results obtained confirm the effectiveness of modern teaching approaches, which emphasize active learning, contextualization of medical vocabulary, and creation of communication situations. Students gain confidence in their ability to interact in Romanian in clinical environments. |
| metadata.dc.relation.ispartof: | Revista de Științe ale Sănătății din Moldova = Moldovan Journal of Health Sciences |
| URI: | https://cercetare.usmf.md/sites/default/files/2025-10/MJHS_12_2_2025_anexa2site.pdf https://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/32369 |
| ISSN: | 2345-1467 |
| Appears in Collections: | Congresul consacrat aniversării a 80-a de la fondarea USMF „Nicolae Testemițanu”, 20-22 octombrie 2025: Abstract book
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|