- IRMS - Nicolae Testemitanu SUMPh
- 1. COLECȚIA INSTITUȚIONALĂ
- ANALE ȘTIINȚIFICE USMF “NICOLAE TESTEMIȚANU”
- Anale științifice USMF “Nicolae Testemițanu”, 2008, Ediția a IX-a
- Volumul 3
- Psihiatrie, narcologie
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/20.500.12710/3328
Title: | Atitudini educative si rolul lor în dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile |
Other Titles: | Parenting and its role in the development of emotional vulnerable personality |
Authors: | Sterpu, Vladimir |
Issue Date: | 2008 |
Publisher: | CEP Medicina |
Citation: | STERPU, Vladimir. Atitudini educative si rolul lor în dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 9-a. Chişinau: СEP Medicina, 2008, Vol. 3: Probleme actuale în medicina internă, pp. 541-545. |
Abstract: | In this article the role of parenting in development of emotional vulnerable personality is studied. 21 patients with diagnosis of affective disturbances (chapters F.30-F.39 from ICD-10) were included in experimental group and 20 persons who never had psychiatric disturbances were included in control group. The correlation between parental rejection perceived in the childhood and development of emotional vulnerable personality was estimated, using comparison of Mini-Mult clinical scales and scores of PARQ questionnaire. The role of hostile/aggressive parenting as important factor in the development of the emotional vulnerable personality is estimated.
În articol este analizat rolul atitudini educative în dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile. A fost studiat lotul de 21 pacienţi care conform clasificării ICD – 10 au cifrul F.30 - F.39 şi comparat cu grupul control din 20 de persoane care nu au suferit de tulburări psihice. Estimarea corelaţiei intre respingerea părintească percepută în copilărie şi dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile sa efectuat prin comparare scalelor clinice chestionarului Mini-Mult şi scalelor chestionarului PARQ. Rolul stilului ostil/agresiv în educaţie este apreciat ca un factor semnificativ în dezvoltarea personalităţii emoţional vulnerabile. |
URI: | http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/3328 |
Appears in Collections: | Psihiatrie, narcologie
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|