USMF logo

Institutional Repository in Medical Sciences
of Nicolae Testemitanu State University of Medicine and Pharmacy
of the Republic of Moldova
(IRMS – Nicolae Testemitanu SUMPh)

Biblioteca Stiintifica Medicala
DSpace

University homepage  |  Library homepage

 
 
Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12710/4861
Title: Utilizarea formei de învăţare e-learning din perspectiva constructivistă
Other Titles: The use of constructive and perspective form of e-learning
Authors: Pruteanu, Maria
Bâlici, Nadejda
Bâlici, Marcel
Keywords: e-learning
Issue Date: 2012
Publisher: CEP "Medicina"
Citation: PRUTEANU, Maria, BÂLICI, Nadejda, BÂLICI, Marcel. Utilizarea formei de învăţare e-learning din perspectiva constructivistă. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 13-a. Chișinău: CEP Medicina, 2012, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 584-588.
Abstract: E-learning is a form of learning comprizing various methods of studying performed by ICT.This way of tackling the problem offers multiple opportunies to create alternative learning space. The present article gives a description of the methods used: the chronotop, determininig the order, mith-reality, acronyms, stories basedon guestions. The partners activity teacher the user is carried out by ICT-SMS, chat, video and audio presentation, meetings and discussions on line, on line voting, web-tour, animations. The final speechis the result of the learning activities and assumed awareness. E-learning este o formă de învăţare ce cuprinde diverse metode de studiu care se realizează prin intermediul Tehnologiilor de Informare și Comunicare (TIC). Această modalitate de abordare oferă multiple oportunităţi de creare a spaţiilor de învăţare alternative. Articolul descrie utilizarea metodelor: Cronotopul,Stabilirea ordinii, Mit-Realitate, Acronime, Istorii bazate pe întrebări. Activitatea de parteneriat profesor-utilizator este realizată prin intermediul TIC –SMS, chat, prezentare video şi audio,întrunirile şi discuţiile on-line, on-line voting, webtur, animaţii. Discursul final este rezultatul activităţilor de învăţare conştientizate şi asumate.
URI: http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/4861
Appears in Collections:Filologie medicală

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UTILIZAREA_FORMEI_DE_INVATARE_E_LEARNING_DIN_PERSPECTIVA.pdf397.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Valid XHTML 1.0! DSpace Software Copyright © 2002-2013  Duraspace - Feedback