Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Medical english metacognitive learning and mass-media valorification in online teaching

Show simple item record

dc.contributor.author Doronin, Natalia
dc.date.accessioned 2021-01-08T12:25:16Z
dc.date.available 2021-01-08T12:25:16Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri https://stiinta.usmf.md/sites/default/files/inline-files/Abstract%20Book.%20CULEGERE%20DE%20REZUMATE%20.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/14912
dc.description.abstract Background. The new training exigencies overwhelmed the contemporary society in all domains requiring adaptation efforts to the changes occurred inclusively in education, where technical-scientific progress, audiovisual media and training offerings allow massive information exchange. Objective of the study. Efficient theoretic landmarks determination in intellectual capacities formation through mass-media, online platforms use and training strategies implemented by the teachers able to facilitate the knowledge of medical English. Material and Methods. A study on specific medical language learning methods, technological-informational impact of web tools and teacher’s role in digital teachinglearning English using the Internet was conducted. The following keywords were used in the searching process - “English in medicine”, “E-Learning” and “online teaching platforms”. Results. The technologically assisted learning became a really innovative, informative, documentary and socioprofessional integration component. Online teaching-learning is advantageous because it allows fast, individualized, interactive acknowledgment using different programs, leading to cognitive and informational autonomy. The teaching process outside institutionalized forms is an alternative way of self-directed learning being based on concepts, basic terminology acquisition, knowledge immersion, cognitive system performance improvement through individual reading accompanied by personal reflection in collaboration with the teacher. Conclusion. The modern learning focused on metacognitive education, active and individual study skills formation in information systematization is complemented by the online training, aiming at English medical terminology acquisition, progress and social integration of the specialist. Introducere. Noile exigențe de formare în societatea contemporană au impus eforturi de adaptare la schimbările ce au copleșit societatea în toate domeniile, inclusiv educația unde progresul tehnicoștiințific, mediile audio-vizuale şi ofertele în domeniul instruirii permit schimbul masiv de informaţii. Scopul lucrării. Determinarea reperelor teoretice, eficace în formarea capacităților intelectuale prin valorificarea mass-media, platformelor online, strategiilor formative implementate de cadrele didactice capabile să faciliteze cunoașterea limbii engleze medicale. Material și Metode. A fost efectuat un studiu cu privire la metodele de însușire a limbajului specific medical, impactul tehnologicinformațional, în special instrumentele web și rolul profesorului în predarea-învățarea digitală a limbii engleze utilizând internetul. În procesul de căutare au fost utilizate următoarele cuvinte cheie – “English in medicine”, “E-Learning” și “online teaching platforms”. Rezultate. Instruirea asistată tehnologic a devenit o veritabilă și inovativă componentă de informare, de documentare și integrare socioprofesională. Predarea-învățarea online este avantajoasă, deoarece permite informarea rapidă, individualizată, interactivă prin utilizarea de programe diferite, conducând la autonomie cognitivă și informațională. Desfăşurarea procesului didactic în afara formelor instituţionalizate este un mod alternativ de învăţare autodirijată fiind bazat pe însușirea conceptelor, limbajului de bază, aprofundarea cunoștințelor, îmbunătățirea performanțelor propriului sistem cognitiv prin lectura individuală însoțită de reflecția personală în colaborare cu cadrul didactic. Concluzii. Învățământul modern axat pe educația metacognitivă, formarea deprinderilor de studiu individual și activ în sistematizarea informației este completat de instruirea online, finalitățile fiind însușirea terminologiei medicale engleze, progresul și integrarea socială a specialistului. en_US
dc.publisher Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova en_US
dc.subject web tools en_US
dc.subject online teaching en_US
dc.subject self-training en_US
dc.subject metacognitive education en_US
dc.title Medical english metacognitive learning and mass-media valorification in online teaching en_US
dc.title.alternative Învățarea metacognitivă a limbii engleze medicale și valorificarea mass-media în predarea online en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics