Show simple item record

dc.contributor.author Chirev, Larisa
dc.date.accessioned 2021-05-30T13:29:33Z
dc.date.available 2021-05-30T13:29:33Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation CHIREV, Larisa. Dezvoltarea rezilienţei emoţionale la copii. In: Buletin de perinatologie. 2016, nr. 3(71), pp. 77-78. ISSN 1810-5289. en_US
dc.identifier.issn 1810-5289
dc.identifier.uri https://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2016/3_2016.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17156
dc.description Universitatea Pedagogică de Stat ”I.Creangă”, catedra Psihologie en_US
dc.description.abstract Abilitatea copilului de a-şi recunoaşte, înţelege, accepta şi exprima emoţiile într-un mod adecvat (fără să-i rănească pe ceilalţi) este un indicator al sănătăţii lui mentale, a stării lui de bine emoţionale şi sociale. Modul de exprimare şi manifestare a emoţiilor se învaţă din interacţiunea cu ceilalţi – părinţi şi educatori. Rezilienţa emoţională este abilitatea copilului de a face faţă într-un mod sănătos emoţiilor de zi cu zi, de a fi atent şi empatic la nevoile celorlalţi, de a-şi gestiona emoţiile negative şi de a se adapta la situaţii de stres şi experienţe neplăcute sau care îi creează disconfort. Copiii învaţă exprimarea emoţională prin: Observarea comportamentelor părinţilor sau a celorlalţi copii - Imitarea comportamentelor celorlalţi - Consecinţele pe care le are exprimarea verbală a emoţiei. Modul în care un copil îşi exprimă emoţiile diferă în funcţie de temperamentul şi de reactivitatea lui emoţională. Abilităţile de bază, însă, sunt aceleaşi pentru toţi copiii: a) Recunoaşterea şi acceptarea emoţiilor. Emoţiile ne semnalează că e nevoie de a schimba ceva în context sau în convingerea faţă de situaţie. Este necesar de a învăţa copilul că este normal şi sănătos să simtă diferite emoţii. b) Exprimarea emoţiilor într-un mod adecvat. Copilul are nevoie să înveţe cum să-şi exprime într-un mod adecvat emoţiile, ce cuvinte, expresii sau acţiuni să folosească în exprimare. El are nevoie să ştie şi care sunt modalităţile neadecvate de exprimare a emoţiilor. c) Managementul emoţiilor. Adaptarea copilului la situaţii în care reacţionează emoţional negativ este o abilitate necesară zi de zi. Copilul poate fi învăţat să aibă o atitudine pozitivă faţă de sine prin aprecierea pozitivă a efortului de a rezolva o situaţie şi discutarea despre cum ar reacţiona sau rezolva diferit problema într-o altă situaţie. Ghidul pentru părinţi în oferirea sprijinului pentru copil cuprinde o listă de recomandări cu referire la ce pot face şi cum pot face pentru a-şi ajuta copilul să-şi gestioneze emoţiile zilnice. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Instituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copilului en_US
dc.relation.ispartof Buletin de perinatologie en_US
dc.subject rezilienţă emoţională en_US
dc.subject reactivitate emoţională en_US
dc.subject recunoaşterea şi acceptarea emoţiilor en_US
dc.subject exprimarea adecvată a emoţiilor en_US
dc.subject managementul emoţiilor en_US
dc.subject ghid pentru părinţi en_US
dc.title Dezvoltarea rezilienţei emoţionale la copii en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics