Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Principes methodologiques et difficultes dans l’enseignement du français de specialite aux etudiants en medecine

Show simple item record

dc.contributor.author David, Ala
dc.contributor.author Lupu, Larisa
dc.date.accessioned 2019-06-22T12:16:47Z
dc.date.available 2019-06-22T12:16:47Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier.citation DAVID, Ala, LUPU, Larisa. Principes methodologiques et difficultes dans l’enseignement du français de specialite aux etudiants en medecine. In: Anale Științifice ale USMF “Nicolae Testemiţanu”. Ed. a 9-a. Chișinău: CEP Medicina, 2008, vol. 2: Probleme actuale de sănătate publică şi management, pp. 235-238. en_US
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/1729
dc.description Catedra Limbi Moderne si Latina en_US
dc.description.abstract The methodologic principles in the teaching /learning process of the specialized French language present specific, well-defined objectives. Nowadays, in the conditions in which the need of communication in the specialized field has become an essential part of the globalization, the mastering of a foreign language on a high level represents a tool of cooperation. The existence of a European context of languages involves the acquisition of the competences of understanding and oral /written expression necessary for communication in French language, especially the medical one. The group of the methodologic, linguistic, stylistic strategies characteristic of the documents specific for medical students requires a special analysis appropriate for the imposed exigencies at the current stage. Principiile metodologice în procesul de predare/ învăţare a limbii franceze de specialitate, prezintă obiective specifice, bine delimitate. Astăzi, în condiţiile în care necesitatea de comunicare în domeniile specializate a devenit o parte esenţială a globalizării, cunoaşterea unei limbi moderne reprezintă un instrument de cooperare. Existenţa Cadrului European Comun al Limbilor vizează dobîndirea competenţelor de înţelegere şi exprimare orală/ scrisă necesare pentru comunicarea în limba franceză. Ansamblul de strategii metodologice, lingvistice, stilistice proprii textelor, documentelor specifice mediului medical, solicită o analiză specială şi o adaptare metodologică corespunzătoare exigenţelor impuse la etapa actuală. en_US
dc.language.iso fr en_US
dc.publisher CEP "Medicina" en_US
dc.title Principes methodologiques et difficultes dans l’enseignement du français de specialite aux etudiants en medecine en_US
dc.title.alternative The methodological principles and difficulties in the teaching/learning process of medical language to medical students en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics