Abstract:
The methodologic principles in the teaching /learning process of the specialized French language present specific, well-defined objectives. Nowadays, in the conditions in which the need of communication in the specialized field has become an essential part of the globalization, the mastering of a foreign language on a high level represents a tool of cooperation. The existence of a European context of languages involves the acquisition of the competences of understanding and oral /written expression necessary for communication in French language, especially the medical one. The group of the methodologic, linguistic, stylistic strategies characteristic of the documents specific for medical students requires a special analysis appropriate for the imposed exigencies at the current stage.
Principiile metodologice în procesul de predare/ învăţare a limbii franceze de specialitate, prezintă obiective specifice, bine delimitate. Astăzi, în condiţiile în care necesitatea de comunicare în domeniile specializate a devenit o parte esenţială a globalizării, cunoaşterea unei limbi moderne reprezintă un instrument de cooperare. Existenţa Cadrului European Comun al Limbilor vizează dobîndirea competenţelor de înţelegere şi exprimare orală/ scrisă necesare pentru comunicarea în limba franceză. Ansamblul de strategii metodologice, lingvistice, stilistice proprii textelor, documentelor specifice mediului medical, solicită o analiză specială şi o adaptare metodologică corespunzătoare exigenţelor impuse la etapa actuală.