Show simple item record

dc.contributor.author Tihon, Aliona
dc.date.accessioned 2021-06-14T07:05:35Z
dc.date.available 2021-06-14T07:05:35Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.citation TIHON, Aliona. Dezvoltare emoţională în perspectiva comunicării. In: Buletin de perinatologie. 2014, nr. 4(64), pp. 63-64. ISSN 1810-5289. en_US
dc.identifier.issn 1810-5289
dc.identifier.uri https://www.mama-copilul.md/images/buletin-perinatologic/BP_2014/4_2014.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/17780
dc.description Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie „Nicolae Testemiţanu”, Catedra de Igienă generală en_US
dc.description.abstract Obiective: Prin comunicare individul se umanizează; îşi formează şi dezvoltă personalitatea; se asigură transmiterea experienţei sociale; permite influenţarea educative-formativă a individului. În lipsa comunicării: individul rămâne la nivelul dezvoltării biologice; este izolat, inapt pentru interacţiunea socială; este privat de capacitatea de integrare în colectivitate. Scopul acestui studiu este de a evidenţia predominarea tipului de relaţii interpersonale dintre „adolescenţi-părinţi” la etapa contemporană. Material şi metode: Argumentarea convergenţei noilor dimensiuni ale educaţiei în dezvoltarea emoţională pentru comunicare a adolescenţilor. Rezultate: Studiul dat constă în conceptualizarea educaţiei pentru dezvoltare emoţională în perspectiva comunicării bazate pe valorile inteligenţei emoţionale la nivelul obiectivelor dezvoltării afective, a conţinuturilor specifice şi a strategiilor educaţionale bazate pe comunicare, realizate prin valorificarea mijloacelor comunicării verbale – prin limbaj verbal şi nonverbal – prin mimică, pantomimică, gestică; paraverbale, vizuală realizată prin reclame, sigle sau prin mijloacele artei plastice; în interacţiunea comunicativă a adolescenţilor pentru transmiterea conţinuturilor afectivatitudinale orientate spre dezvoltarea competenţei de comunicare socială a emoţiilor, reflectată în valorile inteligenţei emoţionale. Concluzii: Adolescentul contemporan trăieste într-o lume plină de tensiuni, de schimbări socio-economice şi politice, de evoluţie şi redefinire a profesiilor şi ocupaţiilor. Adolescenţii se caracterizează şi printr-o evoluţie vulcanică a capacităţilor creative în multe domenii în care până acum nu excelau sau nu se făceau remarcaţi. ro
dc.description.abstract Abstract. The adolescence ages were and are a concern subject of many scholars. One of the most important and influential social factors is parents’ family. The family conditions of social situation type of acceptance, material and intellectual level of parents in a great, measure determine the child's way in life. en
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Instituţia Medico-Sanitară Publică Institutul Mamei și Copilului en_US
dc.subject adolescenţă en_US
dc.subject relaţii en_US
dc.subject comunicare en_US
dc.subject inteligenţă emoţională en_US
dc.subject conceptualizarea educaţiei en_US
dc.subject adolescenţi-părinţi en_US
dc.title Dezvoltare emoţională în perspectiva comunicării ro
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Buletin de Perinatologie Nr. 4(64) 2014
    Materialele I-ei Conferințe nationale în sănătatea adolescenților din Republica Moldova cu participare internațională, 4-5 decembrie 2014, Chișinău, Republica Moldova

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics