Institutional Repository in Medical Sciences
(IRMS – Nicolae Testemițanu SUMPh)

Methods of assimilation of the Romanian language vocabulary by foreign students

Show simple item record

dc.contributor.author Vîntu, Victoria
dc.contributor.author Busuioc, Aliona
dc.date.accessioned 2021-12-03T12:35:37Z
dc.date.available 2021-12-03T12:35:37Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation VÎNTU, Victoria, BUSUIOC, Aliona. Methods of assimilation of the Romanian language vocabulary by foreign students = Metode de asimilare a lexicului românesc de către studenții străini. In: Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021: abstract book. Chișinău: [s. n.], 2021, p. 498. ISBN 978-9975-82-223-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-82-223-7
dc.identifier.uri https://conferinta.usmf.md/wp-content/uploads/ABSTRACT-BOOK-Culegere-de-rezumate_21_10.pdf
dc.identifier.uri http://repository.usmf.md/handle/20.500.12710/19099
dc.description Centrul de instruire preuniversitară, USMF „Nicolae Testemiţanu” en_US
dc.description.abstract Background. A modern didactic approach involves the functional integration of the student's skills and attitudes and presents attractiveness and originality. The teacher uses formative teaching strategies that contribute to the efficiency of the educational process. Objective of the study. The purpose is to analyze the process of study Romanian as a foreign language and to identify effective teaching strategies in assimilating vocabulary and developing students' communication skills. Material and Methods. The methods of investigation are theoretical and praxiological: scientific documentation, analysis, observation and questionnaire. The active-participatory teaching strategies implemented in order to form students' language and communication skills are identified and analyzed. Results. The primary factor that ensures efficient and fast language assimilation is motivation. Thus, in order to maintain the interest for the studied language, a teacher diversifies the arsenal of teaching methods and strategies, connecting the offered contents to the student's needs. The first step is to establish a lexical minimum to be assimilated, opting for lexemes with an increased frequency in everyday communication, included in the basic vocabulary unaffected by the dynamics of the Romanian language. The next step is to choose the materials and teaching means that will make it easier to assimilate the provided information. Conclusion. The process of teaching-learning the Romanian as a foreign language is a continuous one. It exceeds the limits of the classroom. The competencies assimilated during the lesson will be developed through constant integration in the Romanian linguistic environment. en_US
dc.description.abstract Introducere. Un demers didactic modern presupune integrarea funcțională a aptitudinilor și atitudinilor studentului și se remarcă prin atractivitate și originalitate. Profesorul apelează la strategii didactice formative ce contribuie la eficientizarea procesului educațional. Scopul lucrării. Scopul propus vizează analiza procesului de predare-învățare a limbii române ca limbă străină și identificarea strategiilor didactice eficiente în asimilarea vocabularului și valorificarea competenței de comunicare a studenților. Material și Metode. Metodele de investigație utilizate sunt teoretice și praxiologice: documentarea științifică, analiza, observația, chestionarul. Sunt identificate și analizate strategiile didactice activparticipative implementate în scopul formării competențelor lingvistice și de comunicare ale studenților. Rezultate. Factorul primordial care asigură asimilarea eficientă și rapidă a limbii este motivația. Astfel, pentru a menține mereu viu interesul pentru limba studiată, un cadru didactic diversifică arsenalul de metode și strategii didactice utilizate, racordând conținuturile oferite la necesitățile studentului. Primul pas reprezintă stabilirea unui minim lexical ce urmează a fi asimilat, optându-se pentru lexeme cu o frecvență sporită în comunicarea cotidiană, incluse în vocabularul de bază neafectat de dinamica limbii române. Următorul pas este selectarea materialelor și a mijloacelor didactice, care vor eficientiza asimilarea informației oferite. Concluzii. Procesul de predare-învățare a limbii române ca limbă străină este unul continuu. Acesta depășește limitele sălii de curs. Competențele asimilate în cadrul lecției vor fi valorificate prin integrarea constantă în mediul lingvistic românesc. en_US
dc.publisher Universitatea de Stat de Medicină şi Farmacie "Nicolae Testemiţanu" din Republica Moldova en_US
dc.relation.ispartof Conferinţa ştiinţifică anuală "Cercetarea în biomedicină și sănătate: calitate, excelență și performanță", 20-22 octombrie 2021 en_US
dc.subject foreign language en_US
dc.subject vocabulary en_US
dc.subject didactic strategies en_US
dc.title Methods of assimilation of the Romanian language vocabulary by foreign students en_US
dc.title.alternative Metode de asimilare a lexicului românesc de către studenții străini en_US
dc.type Other en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics